اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 794  |   تعداد بازدیدها: 7916   |   تاریخ درج: دوشنبه, اسفند 12, 1398

 

دیوار ضد صدا | راهنمای عایق صدا دیوار همراه فیلم

عایق بندی صوتی دیوار با عایق پشم سنگ ضد صدا از سر و صدای همسایگان جلوگیری می کند. همانطور که می دانید ، پشم سنگ همانند فوم پلی اورتان عایقی برای آلودگی صوتی است و حتی بهتر از آن است. در مورد خاص برای عایقکاری سر و صدای منازل (سر و صدای همسایگان) ، پشم سنگ گزینه پیشنهادی مناسبی است.


جلوگیری از سر و صدای همسایگان با عایق صدا برای دیوار

عایقکاری صوتی دیوار با عایق پشم سنگ ضد صدا از سر و صدای همسایگان جلوگیری می کند.
همانطور که می دانید ، پشم سنگ همانند فوم پلی اورتان عایقی برای آلودگی صوتی است و حتی بهتر از آن است. در مورد خاص برای عایقکاری سر و صدای منازل (سر و صدای همسایگان) ، پشم سنگ گزینه پیشنهادی مناسبی است.
یک ماده عایق مانند پشم سنگ با استفاده از عملکرد حرارتی و صوتی ، به منظور ارائه بهترین نتیجه ممکن. در قالب تخته ای، مقرون به صرفه، کارآمد و آسان است.

چگونه یک دیوار را ضد صدا کنیم

بر اساس اصل علت و معلولیت ، کمتر کسی از لزوم ضد عایق بودن دیوار آگاه نیست وقتی همسایگان تصمیم بگیرند یک شبی برنامه های تلویزیون را نگاه کنند ، یا مکالمات (همیشه دوستانه) به عنوان یک زن و شوهر یا هر شخص دیگری از آنها تبدیل به دعوای زن و شوهری شود ، یا برخی دیگر ساکنان، در یک طغیان اتفاقی عصبانی شود در این صورت همه بر لزوم ضد عایق صدا بودن دیوار و سقف و کف ساختمان پی خواهند برد، و متفق خواهند شد که با کاهش سر و صدایی که ممکن است از آنها پخش شود ، آرامش را در بین همسایگان خود ترویج دهند، 
عایق بندی صوتی نه تنها یک تعهد اخلاقی است. بلکه تعهدی برای رفاه همسایگان است. آکوستیک کافی هر فضایی را به مکانی تبدیل می کند که ساکنان آن از مکالمه لذت می برد و می توانند به موسیقی گوش دهند یا به صورت زنده یا ضبط شده موسیقی تمرین کنند.
حالا این بار در مورد چگونگی عایق بندی صدا از یک دیوار صحبت خواهیم کرد .

چگونه می توان بهترین روش برای عایق صوتی را انتخاب کرد

برای شناسایی نیازهای خاص یک اتاق از نظر آکوستیک ، نقشه نویز و صوتی تهیه می شود ، که در نقاط مختلف داخل و خارج از آن اندازه گیری می شود. با استفاده از این اقدامات می توانید ایده بیشتری نسبت به محلی که نیاز به عایقکاری دارد داشته باشید و بسته به نوع ساخت و ساز، نوع عایق و مقدار عایق مورد نیاز که به آن لازم احتیاج دارید را تهیه نمایید.

علاوه بر اندازه گیری هایی که نقشه نویز به آن می پردازد، اندازه یک اتاق می تواند میزان عایق مورد نیاز را تعیین کند. یک فرمول ساده برای بدست آوردن مقدار متر مکعب در اتاق (ارتفاع - عرض - طول) مار را برای تصمیم گیری کمک میکند.
یعنی اگر می خواهیم یک اتاق خواب عایقکاری کنیم ، باید پانل های عایق پشم سنگ را روی دیوارها و کف و سقف نصب کنیم. به عبارتی دیگر باید اتاق را بصورت کبریتی عایکاری کنیم و مثل قوطی کبریت تمام اضلاع آنرا با علیق پشم سنگ تخته ای پوشش بدهیم.

عواملی که باید قبل از ضد عایق بودن یک دیوار در نظر بگیرید.

برای جلوگیری از انتقال نویز توسط پارتیشن ها و دیوار ها در حال حاضر، در بازار می توانیم طیف گسترده ای از محصولات با محوریت عایق صدا را پیدا کنیم، بسیاری از آنها بدون نیاز به هر عملی، به سادگی به چنین مواردی بکار می روند. 
بنابراین می خواهیم، به جای مصالح بتونی در مورد سیستم های ساخت و ساز آکوستیک صحبت کنیم، برخی از آنها در آزمایشگاه آزمایش می شوند تا سطح بازدهی آن را بررسی شود.

برای انتخاب یک سیستم ساخت و ساز صوتی خاص ، باید در نظر گرفت که هر عایق عکس العمل متفاوتی به هر فرکانس می دهد ، با استفاده از مواد نرم برای تضعیف فرکانس های متوسط / کم و عایق با چگالی بالا برای فرکانس های بالا اقدام  می شود، همچنین با در نظر گرفتن انتقال سازه و سر و صدای ایجاد شده، به دنبال یک راه حل باید باشیم.

مواد لازم برای عایق صوتی یک دیوار

  1. با وجود طیف گسترده ای از عایق های ضد صدا در بازار مواد آکوستیک، برای راه حل عملی می توانیم از عایق پشم سنگ، عایق الاستومری، عایق های سلول باز، عایق شانه تخم مرغی استفاده می کنیم ، با توجه به کارایی و سهولت دسترسی به آنها و با توجه به حجم فروش آن در بازار می توان هریک از آنها را خریداری نمود.
  2. تایل تخته گچی برای احداث دیوار حفاظ عایق مطابق با نیازهای پروژه
  3. رول پلاک و پیچ های مخصوص پلاستیک
  4. چسباندن چسب ، نوار و بتونه برای اتصالات

مواد فوق الذکر را می توان در هر نقطه فروش و توزیع مواد برای سیستم های سبک ساختمانی و ساختمانی صوتی خریداری کرد ، هنگامی که همه چیز لازم برای عایق صوتی دیوار خود را برای نصب عایق آکوستیک داشته باشیم، با استفاده از هر یک از مراحل زیر، نصب عایق را شروع خواهیم کرد.

مراحل برای نصب و اجرای عایق ضد صدا

مرحله 1 - مرحله امکانات

به احتمال زیاد  دیواری که می خواهیم آنرا ضد صدا کنیم ، دارای تاسیسات آب و برق است. خوب ، با وجود این، ما می توانیم در دیواری که وصل به آب و برق است کار کنیم ، حقیقت این است که در این حالت ما ممکن است به مشکلاتی بر خورد کنیم. 
نمونه ای از آن نحوه عبور تاسیسات برقی در دیواره هایی است که می خواهیم آنرا ضد صدا کنیم اولین کاری که باید انجام دهیم قطع منطقی جریان برق است. 

نکته مهم در طی این فرایند این است که، نه تنها طولانی کردن مدت زمان عایق کاری نباید مورد توجه قرار گیرد بلکه در حد ضرورت بایستی با حوصله کارمان را با دقت بیشتر انجام دهیم و کاهش هر چه بیشتر انتقال صوتی را مورد توجه قرار دهیم. 
حال بعد از اینکه ملزومات را آماده کردیم ابتدا جعبه های توخالی قبلی را که برای برق مورد استفاده قرار می گرفت با تعبیه پشم سنگ در درون آن می پوشانیم و دوباره جعبه های جدید را با حداقل فاصله حدود 20 تا30 سانتی متر از موقعیت قبلی خود تعبیه و بازسازی می کنیم و سعی می کنیم انتقال سر و صدا بین شکاف ها پوشش داده شود.

در تاسیسات نوری نباید در هنگام عایقکاری از محل خود مشکلی ایجاد شود و سپس بعد از عایقکاری مجدداً در محل خود قرار داده شود. با این وجود ، توصیه می کنیم در جلوی خطوط گرمایش ، تهویه مطبوع یا تلفن از یک متخصص استفاده کنید.

نصب و اجرای عایق ضد صدا

مرحله 2 - نصب عایق پشم سنگ برای عایق آکوستیک در پارتیشن ها

یکی از مزیت های رقابتی پشم سنگ تخته ای نصب سریع و آسان آنها در ساخت و سازهای جدید است.
پشم سنگ با ضخامت 5 سانت و دانسیته 100 تا 120 بیشترین استفاده برای دیوارهای پارتیشن است. برای این کار از یک چارچوب فلزی یا تخته ای و رو به بالا استفاده می شود و به صورت عمودی روی دیوار و بصورت عمودی روی کف با پیچ و مهره ورولپلاک ثابت می شود. معمول است که کل مجموعه را بعد از نصب پشم سنگ، با پانل های گچ بپوشانید ، اجرا را به با حوصله تمام کنید و عایق صوتی را موثرتر کنید.
لازم به ذکر است که نصب پشم سنگ تخته ای برای عایق آکوستیک در پارتیشن ها گزینه ای بادوام و مقاوم در  گذر زمان است.
قرار دادن پشم سنگ بر روی دیوار بصورت عمودی (تا حد ممکن) انجام می شود. لایه دوم بر روی لایه زیر در روی اولین ورقه قرار داده می شود بطوری که با هم همپوشانی داشته باشند. 

توجه: اگر پشم سنگ برای افزایش ضخامت پارتیشن اصلی یا دیوار نصب شده است، باید مراقب باشیم که هیچ فضایی را بین پشم سنگ نگذاریم یا برش های غیر ضروری در آن ایجاد نکنیم. برای عبور کابل ها، ما به سادگی به شکل متقاطع برش داده و کابل را تا حد امکان محکم می کنیم.
بسیاری از افراد برای اتصال پشم سنگ به دیوار از پیچ و واشر استفاده می كنند ، اگرچه توصیه نمی شود كه این عایق را سوراخ كنید تا از خواص آنها کاسته نشود.

مرحله 3 - شاسی کشی را با ورق های آهنی انجام داده و نصب کنید.

بطور مثال در ساختار مونتاژ برای دیواره های آکوستیک،  قبل از شروع کار، پایه های آهنی یا تخته ای مورد نیاز خود را با ماده ضد آب می پوشانیم. سپس آنها را به وسیله واشر و پیچ به دیوار و کف و سقف نصب می کنیم.
 
مرحله 4 - گذاشتن پشم سنگ

پشم سنگ باید بین دو کانال یا دو تخته قرار گیرد.
توجه داشته باشید؛ پشم سنگ باید تمام فضاها و شکاف های موجود در سازه را پوشانده باشد.
اطلاعات بیشتر را در اینجا بخوانید.

نکات نهایی

پس از اتمام عایقکاری ، با پشم سنگ یا عایقی که با آن محل رل عایقکاری کرده ایم سوراخ هایی را برای قرار دادن جعبه سیستم های برق و آب ایجاد کرده ایم و کابل های برق  و آب را از آن عبور داده  ایم را از قسمت کناره های آن یا پشت پارتیشن بازسازی می کنیم.
در آخر سطح پارتیشن را سفید کاری یا نقاشی می کنیم و با دکوراسیون دلخواه تمام می کنیم. امیدواریم که این توضیحات در مورد چگونگی عایق بندی صدا توسط خودتان برای شما مفید واقع شده باشد ، حداقل بدانید که به دلیل کارآیی بسیار زیاد، چه مراحلی را باید برای اجرای عایقکاری رعایت کرد.
سیستم عایق بندی دیگری نیز برای عایق کاری آکوستیک دیوارها با توجه به نیازها ، روش های خاص یا حتی ساده تر کاربردی وجود دارد که ما از طریق سایت مرکز فروش پشم سنگ آسام با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

فیلم های مرتبط

فیلم های زیر به عنوان نمونه ای برای ساخت و اجرای عایقکاری سیستم های صوتی قرار داده شده است ، اما برخی از اختلافات در طول اجرای کار انجام شده همانطور که در مراحل قبلی توضیح داده شده است ، به چشم می خورد. با این وجود ، ما آنها را برای نمایش عملی و یک مثال واضح برای اجرا کردن می دانیم ، به خصوص برای دقت  در اجرا و کیفیت نهایی.

منبع: https://comoinsonorizar.com

منبع: https://aislaconpoliuretano.com


جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟