اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 805  |   تعداد بازدیدها: 2974   |   تاریخ درج: چهارشنبه, فروردين 20, 1399

 

هفت کاربرد صنعتی اجرای پشم سنگ برای صنایع در سال 1399

از آنجا بررسی اجمالی هفت کاربرد صنعتی اجرای پشم سنگ در صنایع سال 1399 نکته مهمی است. چون اجرای پشم سنگ در صنایع به دلیل ساختار خود، از پرکاربردترین محصولات برای بهره وری و صرفه جویی در مصرف انرژی ، آسایش و امنیت مردم از موضوعات اولویت دار است.


از آنجا که بررسی اجمالی هفت کاربرد صنعتی اجرای پشم سنگ در صنایع سال 1399 نکته مهمی است. چون اجرای پشم سنگ در صنایع به دلیل ساختار خود، از پرکاربردترین محصولات برای بهره وری و صرفه جویی در مصرف انرژی ، آسایش و امنیت مردم از موضوعات اولویت دار است.

افزایش مداوم قیمت انرژی و همچنین نگرانی از آلودگی صوتی و محیط زیست ، نیاز فوری به کاهش تلفات انرژی و انتشار صدا را برجسته می کند لذا عایقکاری پشم سنگ را ضروری می نماید.

کاربردهای صنعتی اجرای پشم سنگ

عایقکاری فنی و اجرای پشم سنگ، راه حل های ابتکاری و پایدار را برای عایق های حرارتی ، صوتی و ضد حریق در کلیه صنایع، مانند: صنعت ساختمان، صنایع راهبردی، دریانوردی، تولید کنندگان تجهیزات دریایی و تولید نفت و گاز ، صنایع شیمیایی و سایر فرایندهای صنعتی ارائه می دهد.
asamrockwool مرکز فروش پشم سنگ آسام بهترین راه حل را برای رفع نیاز مشتری، ارائه عایق سبک و انعطاف پذیر با پشم سنگ، در صنایع زیر پیشنهاد می دهد:

اجرای پشم سنگ در دیوار

1 - اجرای پشم سنگ در دیوار

ما طیف وسیعی از راه حل های عایق و نحوه اجرای پشم سنگ در دیوار را برای دیوارهای داخلی و خارجی را ارائه می دهیم که از گرما ، صوت و آتش سوزی محافظت می کنند.
راه حلهای عایق کاری پشم سنگ در دیوار برای دیواره خارجی با پانل های کامپوزیت و ساندویچ پنل، پوشش نمای خارجی ، حفره های دیوارها را پوشش می دهد.

همچنین اجرای پشم سنگ در دیوار برای راه حل های عایق بندی داخلی و جداسازی دیوار داریم که از انتقال سر و صدای اتاق به اتاق جلوگیری می کند ، به عنوان مانع آتش سوزی عمل می کند و عایق حرارتی ساختمان را پوشش می دهد.

این مطلب را هم بخوانید: آموزش نصب عایق حرارتی پشم سنگ+فیلم

2 - اجرای پشم سنگ در سقف

اجرای پشم سنگ در سقف مخصوصا اجرای عایق حرارتی سقف، ساختمان شما را در برابر شرایط آب و هوای گرم محافظت می کند ، بنابراین از تهویه مطبوع کمتری استفاده می کنید و در قبض های برق صرفه جویی می کنید. علاوه بر این، ما را در برابر آتش و کاهش نویز ایمن و راحت می کند.

اجرای پشم سنگ در سقف

چه نوع سقف دارید که می خواهید اجرای عایق پشم سنگ کنید؟

الف - سقف صاف و تخت

سقف مسطح تقریباً صاف است و گاهی اوقات کمتر از 10 درجه از سطح افقی تعریف می شود.

با توجه به هدایت حرارتی کم ، عایق کاری ROCKWOOL باعث کاهش مصرف انرژی و انتشار صدا از ساختمانها می شود. اجرای عایق صوتی سقف مؤثر در طرح های متنوعی فراهم می شود و به طور چشم گیری در حفاظت از آتش سوزی کمک می کند.

سقف صاف و تخت سه نوع است:

  1. سقف تخت عرشه فلزی
  2. سقف تخت عرشه بتونی
  3. سقف تخت دوقلو

ب - اجرای عایق پشت بام

اجرای عایق بندی عایق پشت بام همچنین به کاهش سرعت انتشار آتش کمک می کند و در نتیجه زمان بیشتری برای عملیات تخلیه و نجات فراهم می کند.
و نیز در کاهش سرمایش و بهره وری انرژی ساختمان های شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اجرای عایقبندی پشت بام به دو عایق پشم سنگ و عایق نانو جایگزین ایزوگام امکان پذیر است.
یک - اجرای پشم سنگ درعایق بندی پشت بام: اجرای پشم سنگ در پشت بام می تواند از جنبه عایق حرارتی و کاهش تاثیر سرما و گرما عملکرد مناسبی داشته باشد و موجبات کاهش آلودگی صوتی را فراهم کند تا شما با آرامش و آسایش بتوانید بهتر زندگی کنید.
در صورتی که پشت بام صاف باشد و عایق حرارتی مد نظر تان هست و هنوز پشت بام را ایزوگام یا آسفالت نکرده اید می توانید از پشم سنگ ضایعاتی حلاجی شده استفاده کنید.

و اگر عایق پشت بام شیروانی است می توانید از پشم سنگ تخته ای همانند عکس زیر اقدام کنید و این لینک را کلیک کنید.

دو - عایق نانو جایگزین ایزوگام: عایق نانو ملاتی بهترین عایق برای اجرای عایق رطوبتی می باشد که با اجرای آن می تواند مانع نفوذ آب به ساختمان شود. اطلاعات بیشتر را اینجا مطالعه کنید.

3 - نحوه اجرای پشم سنگ در کف

شما چه نوع کف را عایق بندی می کنید؟
الف - اجرای پشم سنگ در کف در زیر بتن
این محصولات پشم سنگی را می توان در زیر قطعات بتنی نصب کرد تا به عنوان گرمایی عمل کند.

ب - اجرای پشم سنگ در کف خانه های چوبی
عایق کاری کف با اجرای پشم سنگ در معرض می تواند فضا را راحت تر کند، بروز یخ زدگی در لوله ها را کاهش دهد ، به صرفه جویی در هزینه های کلی انرژی کمک کند.

4 - اجرای پشم سنگ لوله ای

لوله کشی در بسیاری از فرآیندهای صنعتی در تاسیسات شیمیایی یا پتروشیمی مانند نیروگاه ها نقش اصلی را ایفا می کند ، زیرا اجزای اصلی مانند لوازم ، ستون ها ، کشتی ها ، دیگ ها ، توربین ها و غیره را با یکدیگر متصل می کند و جریان مواد و انرژی را تسهیل می کند لذا "اجرای پشم سنگ" لوله ای از ضروریات این صنایع می باشد.

اهمیت عایق کاری و اجرای پشم سنگ لوله ای

عوامل اساسی بهره وری لوله کشی برای صنعت فرآوری شامل بهره وری انرژی، و قابلیت اطمینان در شرایط مختلف است، علاوه بر عملکرد کنترل فرآیند ، یک ساختار مناسب که برای محیط عملیاتی مناسب و همچنین دوام مکانیکی مناسب است. عایق حرارتی لوله کشی نقش مهمی در تحقق این الزامات دارد.

اهمیت عایق کاری و اجرای پشم سنگ لوله ای

هدف از عایق بندی و اجرای پشم سنگ لوله ای

عملکرد عایق حرارتی پشم سنگ لوله ای صحیح برای لوله کشی شامل موارد زیر است:

  • کاهش تلفات گرما
  • صرفه جویی در هزینه
  • محافظت از یخ زدگی
  • کاهش سر و صدا
  • محافظت در برابر درجه حرارت بالا

انتخاب عایق لوله
به طور کلی، بهترین عایق با استفاده از بخش های لوله ROCKWOOL حاصل می شود چون سریع و آسان نصب می شوند.

5 - اجرای عایق پشم سنگ مخازن:

در دسترس بودن مواد اولیه، سوخت و ذخیره سازی محصولات تقریباً در تمام زمینه های صنایع بسیار مهم است. معمولاً مخازن بزرگ برای مواد اولیه ، سوخت و محصولات تولیدی استفاده می شود. مخازن برای ذخیره موقت محصولات استفاده می شود.

اجرای عایق پشم سنگ مخازن برای صرفه جویی حرارتی در مواد تولیدی و اطمینان از پایداری و ایمنی فرایند تولید، مهم است که درجه حرارت در داخل مخزن در حد مجاز دما قرار گیرد.

هدف عایق بندی و اجرای عایق پشم سنگ مخازن

اجرای عایق پشم سنگ مخازن برای اهداف زیر صورت می گیرد:

صرفه جویی در هزینه: عایق کاری باعث کاهش چشمگیر هزینه گرما دهی می شود. و همچین هدر رفت هزینه انرژی حرارتی می شود
محیط زیست: علاوه بر صرفه جویی در هزینه به دست آمده، کاهش تلفات گرما نیز منجر به کاهش انتشار CO2 خواهد شد. و در کاهش آلودگی محیط زیست و انتشار مواد خطرناک برای محیط، مفید است.
کنترل دمای مواد تولیدی: عایق باعث جلوگیری از یخ زدگی مخازن یا گرم شدن بر اثر تابش خورشید می شود. همچنین باعث کاهش سرمایش مواد ذخیره شده، نسبت به دمای تنظیم شده آن شده از پرت انرژی جلوگیری می کند و به صورت حالت ولیه تنظمی باقی می ماند.

ایمنی: یک عایق مقاوم در برابر آتش مثل اجرای عایق پشم سنگ مخازن، خطر آتش سوزی در خارج از مخزن یا داخل مخزن را کاهش می دهد. همچنین با به حداقل رساندن دمای سطح (تماس) مخزن، در برابر گرما و سرما محافظت می شود.

هدف عایق بندی و اجرای عایق پشم سنگ مخازن

اجرای عایق پشم سنگ مخازن در دو قسمت انجام می شود:

  1. اجرای عایق پشم سنگ مخازن برای دیوارهای مخزن
  2. اجرای عایق پشم سنگ مخازن برای سقف مخزن

انواع مخازن که در آنها اجرای عایق پشم سنگ انجام می شود.

  • عایق کاری مخازن فلزی
  • عایق کاری مخازن پلی اتیلن
  • عایق کاری مخازن بتنی

اجرای عایق پشم سنگ در مخازن برای اهداف زیر انجام می شود.

  1. عایق حرارتی مخازن آب
  2. عایق رطوبتی مخازن آب
  3. عایق کاری مخازن پلی اتیلن
  4. عایق کاری تانکر قیر
  5. عایق بندی تانکر آب

6 - اجرای عایق پشم سنگ در ستون ها و استوانه ها

ستون‌ها و استوانه های عمودی که عمدتا در صنایع شیمیایی برای تقطیر و یا استخراج مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد در دماهای خاصی فرایند هایی را در داخل این استوانه ها و ستون ها طی می‌کنند تا حرارت داخل آن در دمای مورد نظر حفظ شود.

برای اجرای این فرایند ها اجرای عایق پشم سنگ در ستون ها و استوانه ها استفاده می شود تا در حفظ دما موثر واقع شود.

عایق پشم سنگ در ستون ها و استوانه ها  عایق پشم سنگ در ستون ها و استوانه ها

اجرای عایق پشم سنگ در ستون ها و استوانه ها به منظور اهداف زیر انجام می شود:

  1. موجب ضمانت حفاظت در برابر گرما و با به حداقل رساندن دمای سطح و کاهش سرمایش مواد ذخیره‌شده می شود، مواد در داخل آن سیال باقی می‌ماند.
  2. جلوگیری از گرمایش مواد ذخیره‌شده بر اثر تابش خورشید می شود.

7 - اجرای عایق پشم سنگ در دیگ بخار

دیگ‌های بخار آب (boiler) برای تولید بخار آب تحت فشار بالا در نظر گرفته می‌شوند. دیگ بخار برای ژنراتورهای بخار و تاسیسات آب داغ و گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این صنعت دو نوع دیگ بخار وجود دارد؛ بخار موتور دیگهای بخار و دیگ‌های بخار لوله آتش.
دیگهای بخار موتور بخار برای تولید بخار برای کار با توربین های بخار استفاده می شود. در دیگهای بخار ابزار فعلی ، حداکثر 3600 تن بخار در هر ساعت تحت فشار 300 بار و دمای بخار 620 درجه سانتیگراد تولید می شود.
در کارخانه‌های صنعتی کوچک و متوسط، برای مثال در کاغذ یا صنعت مواد غذایی، که در آن مخلوط‌های کوچک و متوسط آب داغ یا بخار آب در فشار پایین مورد نیاز هستند، در کارخانه‌های کوچک صنعتی و متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این دیگ‌های بخار در ساخت تجهیزات فنی مجتمع‌های بزرگ مانند هتل‌ها، بیمارستان‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اجرای پشم سنگ دیگ بخار اجرای عایق پشم سنگ در دیگ بخار

اجرای دیگهای عایق کاری شده با پشم سنگ اهداف زیر را دارند:

  • باعث کاهش تلفات گرما و حرارت و افزایش کارایی دیگ بخار می شود.
  • از گرم شدن هوای محفظه در دیگ بخار جلوگیری می کند ، که کار قابل قبولی را تضمین می کند.

در طول این سال‌ها، در عایق‌بندی توربین‌های بخار آب و برق، با اجرای پشم سنگ پتویی بسیار ارزشمند بوده‌اند. چون پشم سنگ پتویی انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند به راحتی بر روی هندسه‌های مختلف یا ساختارهای سطحی نصب شوند. و دارای حداکثر درجه‌حرارت و غیر قابل اشتعال هستند و میزان کمی رسانایی حرارتی در کل محدوده دمایی دارند.

منبع 1: rockwoolasia.com

 

آموزش نصب پشم سنگ به دیوار برای حفظ انرژی و حذف صدا
چگونه پشم سنگ لوله ای را در زانو واتصالات لوله نصب کنیم
آموزش نصب پشم سنگ به کف ساختمان

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟