اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 817  |   تعداد بازدیدها: 8052   |   تاریخ درج: پنجشنبه, تير 17, 1400

 

عایق رطوبتی نانو | بهترین عایق نانو برای استخر

عایق نانو برای استخر، بهترین عایق رطوبتی نانو است که جهت آب بندي و عايق سازه استخر برای جلوگیری از نشتي آب استفاده می شود. در آب بندی با عایق رطوبتی نانو استخر باید برای ماهیچه کشی استخر دقت شود.


بهترین عایق نانو برای استخر

عایق نانو برای استخر، بهترین عایق رطوبتی نانو است که جهت آب بندي و عايق سازه استخر برای جلوگیری از نشتي آب استفاده می شود. در آب بندی با عایق رطوبتی نانو استخر باید برای ماهیچه کشی استخر دقت شود.
سازه استخر از مهمترین قسمتی است باید در احداث این قسمت استخر مورد توجه قرار گیرد. در سازه دیواره و کف بایستی از عایق پلیمری استخر مخصوصا از نوع عایق نانو پلیمر استخر استفاده شود تا امکان عایق کاری و عایق رطوبتی استخر در ریزترین جزء به جزء سازه استحکام سازه ای بوجود بیاید تا امکان نفوذ آب سازه و نشت آب به صفر برسد.
پلیمر عایق استخر می تواند به سازنده استخر و صاحب آب اطمینان خاطر ایجاد کند تا در ماه ها و سال های آتی متحل هزینه ای اضافی نخواهند شد.
عایق پلیمری استخر کشاورزی

چرا از ایزوگام استخر برای آب بندی استخر استفاده نکنیم

در اکثر مواقع مردم عادی که از نحوه ساخت استخر استاندارد اطلاعی ندارد و در باغ خود استخری دارند برای آب بندی استخر با ایزوگام های موجود در بازار که به آن ایزوگام استخر گفته می شود، آب بندی استخر را انجام می دهند در حالی که اصلا ایزوگام مخصوص استخر در بازار وجود ندارد.
غافل از اینکه فشار چند تنی که  بعد از پر گردن آب به دیواره ها و کف استخر وارد می شود ایزوگام استخر باغ و کشاورزی را پاره می کند و عایق رطوبتی استخر صورت نمی گیرد و آب به زیر ایزوگام نفوذ می کند و در فاصله کوتاهی ایزوگام تبله میکند و از بین می رود.
بعضی از افراد هم برای اینکه نور خورشید یا فشار آب تاثیر زیادی بر ایزوگام استخر نکند سیمان کاری روی ایزوگام استخر را اجرا می کنند در حالی که سیمانکاری تاثیر آنچنانی در عایق استخر با تابش خورشید یا فشار آب ندارد.
لذا پیشنهاد می شود جهت پوشش نانو برای استخر، از نوع عایق رطوبتی نانو برای استخر انتخاب شود چون انجام عایق استخر با مواد نانو عایق رطوبتی استخر در اجزاء ریز در نقطه به نقطه کل سازه صورت می گیرد و امکان نفوذ آب به سازه و نشت آب نخواهید داشت.

مواد نانو آب بندی استخر قابل استفاده در انواع سازه استخر

عایق ایزوگام پایه آب نانو

اخیرا عایق رطوبتی نانو استخر با عنوان ایزوگام پایه آب نانو که با توری فایبرگلاس به دیوار و کف استخر و حتی پشت بام و انواع دیوار برای آب بندی اجرا می شود تولید شده که بهترین عایق نانو برای استخر هایی است که با سنگ، آجر، بلوک ساخته شده اند به شرطی که دیوار ها و کف ترک نخورده باشد و از هم جدا نشده باشند و استحکام بیشتری داشته باشند قابل استفاده هستند و می توان از آن به عنوان عایق رطوبتی جایگزین ایزوگام استفاده کرد که در اینجا توضیح داده شده است که واقعا بهترین محصول برای آب بندی استخر هایی که بصورت بتن مسلح نیستند، قابل استفاده هستند.
بهترین عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی نانو ملاتی

برای استخر های بتن مصلح یعنی استخر هایی دیوار و کف آنها آرماتور بندی شده و بتن آن همزمان در دیوار و کف ریخته شده اند هم می توان از عایق نانو استخری با عنوان عایق نانو ملاتی که در قسمت دوم اینجا توضیح داده شده استفاده کرد و استخر را کاملا عایق رطوبتی و آب بندی کرد. و بهترین عایق استخر کشاورزی و شنا با عایق طوبتی نانو ملاتی را انجام داد.

مواد آب بندی نانو قابل استفاده در مخزن آب

همانطور که در مورد عایق کاری با مواد عایق نانو استخر گفتیم می توان با عایق نانو ملاتی دیوار و کف مخزن آب را هم عایق رطوبتی کرد و مانع نفوذ آب به دیوار و کف و همچنین مانع نشت آب مخزن آب شد.
مواد عایق کاری استخر

تصور غیر قابل اجرا برای عایق نانو استخر خاکی

برخلاف تبلیغ یا تصور عده ای که در بعضی از سایتها نوشته اند که عایق نانو استخر خاکی در استخر های خاکی کاربرد دارد عرض می شود که بنابه نظر کارشناسان فقط عایق ژئوممبران می تواند صد در صد مفید برای استخر های خاکی باشد و عایق رطوبتی استخر را بخوبی انجام دهد و قابل اتکاء و مورد اطمینان باشد . هیچیک از کارشناسان تا بحال نانو عایق استخر خاکی را معرفی نکرده هاند که واقعا بتواند بهترین عایق استخر باشد.

رنگ عایق نانو استخر

برای رنگ کاری استخر می توان از پودر رنگ استخر که همان رنگ های پودری معدنی است استفاده کرد. برای این کار می توان رنگ پودری مورد نظر را به نسبت یک به پنج با عایق نانو ملاتی مخلوط کرده و به هم می زنید تا کاملا به حالت محلول در آید و این محلول را در دو مرحله به دیوار و کف استخر فرچه زنی می کنید تا سطح دیوار و کف رنگ کاری شود.
منظور از 1 به 5 این است که یک واحد رنگ پودری و 5 واحد عایق نانو ملاتی را با هم قاطی می کنید.
عایق استخر نانو

استفاده از چسب کاشی برای استخر

چسب کاشی برای استخر در بازار انواع مختلفی دارد که به نظر ما بهترین چسب کاشی استخری ا ز نوع نانو است چسب کاشی که بتواند عایق رطوبتی استخر را هم انجام دهد مناسب برای استخر است.
در بین چسب کاشی استخر محصول شرکت کالیمورا مناسب است و چسبندگی فوق العاده خوبی دارد به نحوی که طبق گفته کارشنایان آن شرکت، حتی سنگ های بزرگ را هم می تواند در دیوار نگه دارد.

عایق رطوبتی چیست؟

در معرفی عایق برای عایق بندی استخر، نحوه عایقکاری با عایق رطوبی را توضیح دادیم حالا در سطور زیر نکاتی را در مورد عایق های رطوبتی عرض می شود:

عایق های رطوبتی پوششی است که به منظور جلو گیری از نفوذ آب و رطوبت به دیوار و کف و فونداسیون و پشت بام ساختمان با مصالح ساختمان استفاده می شوند. تا ساختمان را مقابل رطوبت حفاظت نماید
این موضوع مهم از الزامات عمومی ساختمان در بخش 4-9-8 در مورد آب‌بندی و عایق کاری رطوبتی در مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان تصریح شده است که عینا درج می شود:

«در تمام ساختمان‌ها حفاظت در برابر بارش نزولات جوی و رطوبت خاک الزامی است. بام‌های تخت، ایوان‌ها، کف‌های در تماس با زمین‌های نمناک، کف کلیه فضاهای بهداشتی در طبقات، دیوارهای زیرزمین و سایر دیوارهای در تماس با زمین نمناک، بدنه و کف و دیوار استخرها و منابع آب، باید عایق رطوبتی شوند.

در ضمن بام‌های شیب‌دار و قوسی و گنبدها و نماهایی که در معرض بوران‌های موسمی قرار می‌گیرند، باید با روش مناسب در برابر نزولات جوی و کج‌باران عایق کاری رطوبتی شوند.

در تمام فضاهای داخلی بنا، هرجا که شیر برداشت آب تعبیه شود، کف فضا باید عایقکاری رطوبتی شده و کف‌شوی دارای شترگلویی یا سیفون و تمهیدات لازم دیگر برای دفع فاضلاب، مطابق با ضوابط مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان، پیش‌بینی شود.

عایق کاری رطوبتی سطح کف و دیواره‌های زیرزمین، جهت جلوگیری از نفوذ آب‌های سطحی و زیرزمینی و نشت آب لوله‌کشی، در ساختمان الزامی است.»

قیمت چسب نانو برای استخر

عایق رطوبتی نانو:

امروزه با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی نانو نقش مهمی در زندگی روزمره جوامع بشری ایفا می کند که یکی از این مقولات تاثیر شگفت انگیز نانو در عایق کاری رطوبتی و حرارتی و صوتی ساختمان ها و صنایع است.
یکی از عایق های رطوبتی عایق رطوبتی نانو است که در حال حاضر سهم مهمی از بازار عایق های رطوبتی را به خود اختصاص داده است.
از آنجائیکه عایق نانو رطوبتی به علت ریز بودن مولکول های که در حد میکرو می باشد و به خوبی در داخل و عمق هر نوع بتنی نفوذ می کند لذا مردم استقبال خوبی از آن می نمایند.

این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

خرید عایق نانو برای استخر

2 - عایق رطوبتی قیر:

عایق های رطوبتی بر پایه قیر از جمله عایق های سنتی چند دهه اخیر بوده و عموما همه از آن در قیرگونی پشت بام، حمام، سرویس بهداشتی و قسمتهای مختلف ساختمان های خود استفاده می کردند. و هم اکنون نیر در بعضی از نقاط دور افتاده جغرافیایی کشور استفاده می شود.

3 - عایق های رطوبتی سیمانی

عایق های رطوبتی سیمانی از عایق های رطوبتی پلیمری هستند که برای بهبود چسبندگی استفاده می شود. و البته برای افزایش چسبندگی آن بعضا از آب بند الیافدار RCM نانو ذرات استفاده می شود.

4 - عایق رطوبتی تیشو:

عایق رطوبتی تیشو در واقع الیاف شیشه معدنی است که با تنیده شدن در همدیگر و پیوند با رزین های خاص باعث استحکام و مقاومت کششی این عایق می شود.
این عایق معمولا در لایه های ایزوگام و هایق کاری لوله های گاز و آب جهت جلوگیری از خورندگی و زنگ زدگی مورد استفاده قرار می گیرد.

5 - پرایمرها:

پرایمر ها در واقع آستری است که از رزین اکریلیک و سیلیکون تولید می شود که برای عایق کاری زیر کار و پوشش سطوح بکار گرفته می شود.

و موجب پوشاندن منقذ های ریز در زیر کار و مقاومت بیشتر و چسبندگی بهتر مینرال و کنیتکس و رولوتکس و همچنین در رنگ کاری به جای روغن و زیر سازی جهت عایق ایزوگام استفاده می شود تا خلل و فرج سطح سیمانی را پر کند.

6 - ماستیک ها و درزبندها:

ماستیک ماده ای خمیری است که به حالت تک جزئی و دو جزئی برای عایق بندی رطوبتی و آب بندی درزها و خلل و فرج سطوح آجری، بتنی، سرامیکی، کاشی، فلزی و سنگ و سایر متریال های دیگر که محل نفوذ آب می باشد استفاده می شود.

7 - سیلرها

سیلر ها یک نوع ماده ای است که در رنگ کاری از آن برای پرکرده منفذ های ریز و درشت و خلل و فرج نئوپان و چوب و از بین بردن پرزهای و الیاف خیلی ریز چوب استفاده می شود تا سبب مقاومت و استحکام چوب برای رنگ کاری شود.
تا محصولات ساخته شده از چوب را ضد روبت و عایق رطوبتی کند و مانع از طبله کردن چوب شود.

8 - عایق های رطوبتی پلیمری

عایق رطوبتی پلیمری، یک نوع عایقی است که مانع نفوذ آب به داخل سطوح و همچنین مانع خروج آب از یک محل یا مخزن می شود و به عبارتی دیگر برای جلوگیری از نشت آب استفاده می شود.
عایق رطوبتی نانو پلیمر عمدتا در سطوح بتنی، استخر، فونداسیون ها و پشت بام و سرویس های بهداشتی و حمام. سد ها و کانال های انتقال آب و ... استفاده می شود.

9 - ایزوگام

از ایزوگام برای حفظ ساختمان از آب و باران و برف استفاده می شود و در حقیقت عایقی است که صرفا برای عایق رطوبتی استفاده می شود و نقشی در عایق حرارتی و صوتی ندارد ولی برای نصب آن از حرارت و آتش مشعل ها برای نصب بر روی سطوح مختلف بهره گرفته می شود.
از آنجائیکه تکنولوژهای جدید از جمله تولید عایق رطوبتی نانو در کشور گسترش یافته است استفاده عایق رطوبتی نانو در مقایسه با ایزوگام به عنوان جایگزین ایزوگام نقش پر رنگ تری را ایفاء می نماید.

مقاله مرتبط را حتما در اینجا بخوانید

10 - عایق رطوبتی مایع

همانطور که از عنوان آن مشخص می شود این عایق رطوبتی مایع، ماده ای مایع بوده و روش اجرای آن با قلم مو و یا با ملات قاطی می شود. عایق رطوبتی مایع به سهولت به سطوح می چسبد و امکان قطی کردن آن با رنگ های پودری موجود دارد بازار برای رنگ پذیری برخوردار است.

اجرای این عایق به افراد متخصص نیاز ندارد. در هنگام استفاده از این عایق باید سطح را از هر نوع آلودگی و گرد و غبار پاک نمود تا به راحتی به سطح بچسبد.
مثال عینی این عایق رطوبتی عایق رطوبتی نمایی و عایق رطوبتی ملاتی و عایق رطوبتی بندکشی است که بر روی هر نوع نما اعم از چوبی، سیمانی، سفالی و آجری و همچنین برای استخر کششاورزی و استخر شنا استفاده می شود.

عایق پلیمری استخر کشاورزی

موارد استفاده عایق رطوبتی نانو در آب بندی با نانو

  1. عایق کاری رطوبتی نانو پشت بام
  2. انجام عایق رطوبتی نانو برای استخر
  3. عایق رطوبتی نانو سرویسهای بهداشتی
  4. عایق کاری رطوبتی نانو آشپزخانه
  5. عایق کاری رطوبتی نانو حمام
  6. عایق کاری رطوبتی نانو نمای ساختمان و دیوارهای باران گیر
  7. عایق کاری رطوبتی نانو خانه های چوبی و پشت بام های چوبی
  8. عایق کاری رطوبتی نانو خانه های کاهگل
  9. عایق کاری رطوبتی نانو جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت به زهکشی سازه و ساختمان
  10. عایق کاری رطوبتی نانو استخر کشاورزی و شنا
  11. عایق کاری رطوبتی نانو لوله های بتنی آب و فاضلاب
  12. عایق کاری رطوبتی نانو فونداسیون و پی ساختمان
  13. عایق کاری رطوبتی نانو قطعات سفالی و گلدانها
  14. عایق کاری رطوبتی نانو کف کولر
  15. عایق کاری رطوبتی نانو درزگیری و آب بندی شکاف ها و ترک ها
  16. عایق کاری با عایق رطوبتی دیوار داخلی و خارجی گچی، سیمانی
  17. عایق رطوبتی نانو پلیمر
  18. عایق کاری رطوبتی نانو چاله آسانسور
  19. عایق کاری رطوبتی نانو قسمت‌های مختلف پل‌ها
  20. عایق کاری با عایق رطوبتی مایع مخازن بتنی و لوله‌های انتقال آب
  21. عایق کاری رطوبتی نانو آبنماها
  22. عایق کاری رطوبتی نانو چاه های فاضلاب
  23. عایق کاری رطوبتی نانو مصالح چوبی
  24. عایق کاری با عایق رطوبتی نانو بی رنگ و رنگ آمیزی سقف های بتنی ایرانیتی (در رنگهای متنوع)

ویژگی ها و مزایای عایق رطوبتی نانو

  • عایق رطوبتی نانو از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
  • مدت زمان عمر مفید نانو عایق رطوبتی بیشتر است.
  • نانو عایق رطوبتی %100ضد آب است.
  • آنتی باکتریال است.
  • روی کلیه سطوح قابلیت استفاده را دارد.
  • نانو عایق رطوبتی قابل اختلاط با رنگ های متنوع است.
  • از افزایش وزن پشت بام و تمامی سطوح پس از عایق کاری چلوگیری می کند.
  • بدون نیاز به تخریب و هزینه ای روی سطح را عایق کاری می کند.
  • عایق رطوبتی نانو به صرفه جویی در زمان و انرژی کمک زیادی می کند.
  • روی سطوح مواج و مورب هم کاربرد دارد.
  • عایق رطوبتی نانو بدون بو و غیر سمی بوده و غیر قابل اشتعال است.
  • در مقابل دمای پایین تا 50 درجه و در حرارت بالای 200 درجه انعطاف پذیر است.
  • نانو عایق رطوبتی پوسته پوسته نمی شود و ترک نمی خورد.
  • نانو عایق رطوبتی جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی و صرفه جویی سوخت بهترین بازدهی را دارد.
  • نانو عایق رطوبتی کاملا بهداشتی بوده و به سلامت انسان ضرری نمی رساند و با طبیعت کاملا سازگار است.
  • دارای قابلیت ترمیم جزئی و فوری و کاملا آسان است.
  • عایق رطوبتی نانو باعث انعکاس نور ، اشعه و گرمای خورشید است.
  • ارزانترین عایق رطوبتی استخر است

منبع قسمتی از مطالب: decoriso.ir

مراحل هفتگانه نحوه بندکشی با نانو بندکشی کالیمورا
آموزش ده مرحله ای آب بندی استخر با نانو ملاتی رطوبتی

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟