اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 390  |   تعداد بازدیدها: 2474   |   تاریخ درج: چهارشنبه, تير 06, 1397

 

خرید پشم سنگ عایق صوتی و حرارتی کیفیت خوب

پشم سنگ عایق صوتی و حرارتی در سقف کاذب و شیروانی ها و سقف های کامپوزیت قابل استفاده است. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید.


خرید پشم سنگ عایق صوتی و حرارتی با کیفیت خوب را می توان از نمایندگی های پشم سنگ انجام داد.
پشم سنگ عایق صوتی و حرارتی در سقف کاذب و شیروانی ها و سقف های کامپوزیت قابل استفاده است. برای اطلااعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید.

عایق بندی حرارتی و صوتی در سقف های کامپوزیت عرشه فولادی ( Metal Deck

در این مقاله به بررسی عایق بندی حرارتی و صوتی در سقف های کامپوزیت عرشه فولادی به عنوان نمونه ای از عایق بندی در اجرای سقف ساختمان ها پرداخته شده است.
به طور کلی یکی از مراحل اجرای ساختمان عایق بندی با عایق حرارتی و صوتی در ساختمان ها به منظور جلوگیری از هدر رفتن انرژی و تامین آسایش می باشد. که لزوم اجرای آن در تمامی ساختمان های اسکلت فلزی و ساختمان های اسکلت بتنی در حال ساخت مورد نیاز می باشد.

سقف ساختمان به عنوان یکی از قسمتهای مهم ساختمان با توجه به شرایط و موقعیت پروژه در برخی پروژه ها نیاز به عایق بندی صوتی و حرارتی داشته که در ادامه به عایق بندی سقف های مرکب عرشه فولادی به عنوان نمونه ای از عایق بندی سقف ها پرداخته می شود .

عایق بندی حرارتی در سقف های کامپوزیت عرشه فولادی و سقف های کامپوزیت معمولی:

با توجه به مبحث سوم مقررات ملی ساختمان در مورد رفتار سقف های کامپوزیت عرشه فولادی در برابر آتش از قبیل دوام در برابر حریق و میزان مقاومت در برابر حریق ، سقف های مرکب عرشه فولادی مقاومت در برابر آتش مطابق آزمایش حریق استاندارد را دارا می باشد.

برای جلوگیری از انتقال حرارت به سقف و همچنین برای کنترل مسائل مربوط به آتش سوزی از دو لایه عایق که یک لایه عایق پشم سنگ در زیر سقف و در زیر ورق گالوانیزه ای و یک لایه عایق پلی استایرن در بالای سقف و بر روی سطح بتن ریزی استفاده می شود.

با توجه به استفاده از دو لایه عایق حرارتی در بالا و پایین سقف و وجود عایق پشم سنگ باعث مقاومت سقف در مقابل آتش از ۲ ساعت تا ۴ ساعت با توجه به طراحی فوق گردیده است .

مهمترين ويژگي عايقهاي پشم سنگ عایق صوتی و حرارتی

مهمترين ويژگي پشم سنگ عایق صوتی و حرارتی مقاومت استثنايي آنها در برابر آتش می باشد، عایق پشم سنگ در دماي حداكثر ۸۰۰ درجه سانتيگراد ميتواند به طور مداوم عمل كند . دماي ذوب الیاف آن بيش از ۱۰۰۰ درجه سانتيگراد است و در برابر شعله مستقيم آتش تا حدود ۴ ساعت مقاومت مي كند.

با توجه به مبحث سوم مقررات ملی ساختمان و نشریه شماره ۴۴۴ مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مطالعات و بررسی های لازم در مورد محدودیت های محصول فوق انجام شده است.

که با توجه به آئین نامه های فوق محدودیتی برای طراحی و اجرای سقف کامپوزیت عرشه فولادی وجود ندارد.

تمامی تمهیدات لازم در برابر آتش سوزی در حین اجرای سقف مرکب عرشه فولادی براساس مبحث سوم مقرات ملی ساختمان و نشریه شماره ۴۴۴ مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن قابل اجرا خواهد بود .

برای معرفی عایق حرارتی باید مواردی را در نظر گرفت که عبارتند از 

مقاومت حرارتی کل پوسته خارجی + عایق حرارت از حد مشخص شده ای بیشتر باشد .
ضریب هدایت حرارتی عایق مصرفی از حد مشخص شده ای بیشتر نباشد .
عایق حرارتی قابل استفاده در ساختمان به عایقی اطلاق می شود که دارای ضریب هدایت حرارتی کمتر یا مساوی و مقاومت حرارتی مساوی یا بیشتر از باشد .

عایق کاری حرارتی می تواند با افزودن یک لایه عایق حرارت در سمت داخل و یا سمت خارج صورت گیرد .
با در نظر گرفتن تیغه های ۲۰ سانتی برای دیوار های خارجی و جرم سطحی دیوار این دیوار ها در گروه اینرسی متوسط قرار دارند .

برای عایق کاری حرارتی دیوارها ، کف و بام می توان از یک لایه پشم سنگ به ضخامت ۵ سانتی متر و یا یک لایه عایق پلی استایرن با مشخصات زیر استفاده نمود .

ضریب هدایت حرارتی :

عایق پلی استایرن به صورت برش خورده در بلوک های قالبی تولید شده به صورت منقطع می باشد

مقاومت حرارتی دیوار عبارتند از :

با در نظر گرفتن دیوار به ضخامت ۲۰ سانتی متر و از جنس بلوک سفالی ، مقاومت حرارتی دیوار ۰٫۳۹ می باشد .

عایق کاری صوتی

برای جلوگیری از انتقال صدا بین طبقات از یک لایه عایق پلی استایرن با ضخامت ۳ سانتی متر از بالای سقف که بر روی کف طبقات و بعد از بتن ریزی نصب می شود ( کف شناور ).

یک لایه عایق پشم سنگ به ضخامت ۵ سانتی متر از پایین سقف استفاده می شود که مانع از عبور صدا بین طبقات می شود ( عايق پشم سنگ بازدهي بالايي در جذب و کاهش صدا دارد و به عنوان آكوستيك در استوديوهاي صدا برداري و تونلهاي مترو مورد استفاده قرار ميگيرد).

همچنین برای صدابندی دیوارهای داخلی و خارجی با توجه به منطقه بندی شهری و با استفاده از مبحث ۱۸ مقررات ملی ساختمان می توان از دیوار های مختلف با عایق بندی متناسب با محیط بهره برد .
در مواردی که با توجه به منطقه بندی شهری تراز نوفه محیطی قابل قبول نمی باشد می توان از عایق بندی صوت در سقف ( عایق پلی استایرن از بالای سقف و عایق پشم سنگ از پایین سقف )بکار برد.

همچنین از عایق کاری دیوارهای خارجی و داخلی ( با استفاده از عایق پشم سنگ ) و به کار بردن پنجره های دو جداره و درهای ورودی متناسب با شرایط محیط با استفاده از مبحث ۱۸ مقررات ملی ساختمان بهره برد .

خرید پشم سنگ عایق صوتی و حرارتی در تمام شهرستان های کشور از طریق تماس تلفنی امکان پذیر است.
برای خرید پشم سنگ عایق صوتی و حرارتی و مشاوره کارشناسان ما در خدمت شما است.

منبع: سایت عمران گستر تمدن

منبع: مرکز فروش پشم سنگ


جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟