اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 721  |   تعداد بازدیدها: 2645   |   تاریخ درج: شنبه, مهر 20, 1398

 

قیمت پشم سنگ سرباره | خرید ارزانترین سرباره

پشم سنگ سرباره یکی از انواع عایق های حرارتی و صوتی مناسب و با کیفیتی است که امروزه بسیاری از صنایع مختلف برای خرید آن استقبال کرده اند. 


پشم سنگ سرباره یکی از انواع عایق های حرارتی و صوتی مناسب و با کیفیتی است که امروزه بسیاری از صنایع مختلف برای خرید آن استقبال کرده اند. پشم سنگ سرباره در انواع مدل های مختلف از ویژگی ها و مزایای بسیاری از جمله مقاومت در برابر حرارت بالا، نقطه ذوب بالا و ... برخوردار است.
پشم سنگ سرباره یکی از انواع عایق های صوتی و حرارتی مقرون به صرفه و موثر موجود در بازار است که افراد می توانند با صرف هزینه ای اندک، بیشترین میزان بازدهی را از آن انتظار داشته باشند. این عایق حرارتی می تواند دمای معادل +750 تا 30 – درجه سانتی گراد را با نقطه ذوب 1300 تحمل کند. ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را درباره قیمت انواع مدل های مختلف پشم سنگ سرباره در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

قیمت پشم سنگ سرباره | خرید ارزان ترین مدل های مختلف آن

منظور از پشم سنگ سرباره چیست ؟

در صنعت از ماده ای غیر ارگانیک، خام، نافلز و شبیه به مواد پنبه ای سفید خرد شده به نام پشم سنگ یا الیاف معدنی طبیعی برای تولید عایق های حرارتی و صوتی استفاده می شود که درحدود 97% مواد سازنده آن از فیبرهای بسیار نازک سنگ های آتش فشانی مانند بازالت، دولومیت و سرباره کوره های آهن استفاده شده است. همچنین حدود 2 تا 3 % این ترکیب را مواد ارگانیکی همچون روغن و رزین های ترموست به عنوان نگهدارنده شامل می شود. امروزه تولید پشم سنگ سرباره در انواع اشکال متنوع با چگالی و ابعاد و اندازه مختلف امکان پذیر بوده و محفظه دیواده های آن را با پشم خام پر می کنند تا بتواند آن ها را در قالب اشکال مختلف لوله ای، تخته ای، پتویی و لحافی گسترده تولید کنند. 

ویژگی های پشم سنگ سرباره

عایق های پشم سنگ معمولی با پشم سنگ سرباره تفاوت های جرئی در نسبت ترکیب مواد مذاب سنگ و سرباره و همچنین میزان مقاومت الیاف آن در برابر درجه حرارت دارد. لذا در همین راستا بهتر است که بدانید در تولید پشم سنگ از الیاف سنگ آلومینوسیلیکات مانند بازالت و سرباره کوره، سنگ آهک یا دولومیت استفاده شده است که منشاء آن مواد مذاب آتشفشان است؛ در حالی که مواد اصلی پشم سرباره عمدتا تشکیل شده از ترکیب 70 تا 80 درصدی سرباره ذوب شده به همراه مواد افزودنی معدنی،کلاسورو برخی دیگر از سنگ های طبیعی می باشد. به طور کلی می توان گفت پشم سنگ سرباره حاصل ضایعات کوره ذوب آهن کارخانه تولید فولاد و بازیافت محصولات جانبی آن است.

خریداران پشم سنگ سرباره در کشور

خریداران اصلی پشم سنگ سرباره برحسب کاربرد و مدل های مختلف آن صنایع مختلفی چون مانند نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه، صنایع فولاد، صنایع غذایی، گلخانه های هیدروپونیک، سالن های کنفراس، استودیوهای صدابرداری و موسیقی، کشتی ها، فرودگاه و مترو، تجهیزات تهویه، ساختمان سازی و همچنین مراکز تامین بخار و دیگر صنایعی که به دلیل وجود کوره ها و اجاق های بیشمار، کانال های هوای گرم، گازهای شیمیایی و دودکش ها، مخازن روغن، دیگ های بخار و پاتیل های مذاب و ... مستلزم کار با درجه حرارت بسیار بالایی هستند را در بر می گیرد. کلیه صنایع ذکر شده به دلیل خواص و ویژگی های پشم سنگ سرباره شامل ضریب انتقال حرارتی بسیار کم، هزینه مقرون به صرفه، کیفیت و بازدهی مناسب، قدرت عایقی ۳۳ برابر دیوار بتونی و ۲۲ برابر دیوار آجری و ... برای استفاده در حوزه کاری خود این محصول را انتخاب و خریداری میکنند.
همچنین از سال 2008 در صنعت ساخت و سازهای جدید تولید مسکن وبرنامه های کاربردی خاص نیز از این عایق صوتی و حرارتی برای سقف مسقف کم شیب کلیسای جامع و... استفاده می شود.
فروش ارزان ترین مدل های پشم سنگ سرباره در کشور
مدل های مختلفی از پشم سنگ سرباره تولید شده که هر یک از این مدل ها از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند. در این قسمت برخی نام هر یک از انواع مدل های پشم سنگ سرباره و خصوصیات آن را به صورت مختصر و مفید برای شما بیان خواهیم کرد تا بر اساس بودجه خود برای خرید ارزان ترین مدل های تولید شده پشم سنگ سرباره در کشور اقدام کنید.

انواع مدل های پشم سنگ سرباره

  • پشم سنگ سرباره تخته ای (فنوپانل):

این پشم سنگ درست همانند نامش به صورت یک عایق صوتی – حرارتی صفحه تخت است و برای استفاده در دیواره ساختمان مسکونی، کارگاه های صنعتی، استودیو صدا، سالن کنفراس یا سینما بسیار مناسب می باشد. معمولا ضخامت این عایق تخته ای را حدود 50 میلیمتر با چگالی 80 کیلوگرم بر متر مکعب درنظر می گیرند. 
قیمت پشم سنگ سرباره | خرید ارزان ترین مدل های مختلف آن
  • پشم سنگ پتویی توری دار سرباره ( ایزوبلانکت) :

یکی دیگر از محصولات استراتژیک پشم سنگ سرباره که تقریبا برای همه صنایع قابل استفاده است؛ عایق پتویی توری دار یا ایزوبلانکت نام دارد. این نوع محصول را معمولا در اکثر کارخانه و مکان هایی که جلوگیری از هدر رفت انرژی در آنها مهم است همانند جداره کوره، دیواره مخازن،لوله اگزوز، مکان های فاقد سطح صاف و ... بکار می گیرند.  علت استفاده زیاد از این عایق تحمل دماهای بالا تا حدود 300 درجه سانتی گراد به صورت مستقیم و متناوب میباشد که نسبت به نوع تخته ای آن بخاطر از دست دادن تدریجی خاصیت مواد رزین به کار رفته در آن (کرینیزه) در حرارت بالای 300 درجه بسیار مناسبتر است. همچنین قدرت تحمل و چگالی بالای این عایق به همراه توری سیمی گالوانیزه و ضد زنگ دوخته شده به پشم خام نسوز از ویژگی های این نوع عایق حرارتی و صوتی می باشد.
قیمت پشم سنگ سرباره | خرید ارزان ترین مدل های مختلف آن
  • پشم سنگ سرباره لحافی ( فنوفلت):

عایق رولی پشم سنگ سرباره در دو نوع پتویی و لحافی تولید و در بازار به فروش می رسد. این محصول به لحاظ کاربرد درست همانند پشم شیشه بوده اما از نظر پروسه تولید با آن متفاوت بوده و از مزیت های بیشماری نسبت به آن برخوردار است. از جمله این مزیت ها می توان به چگالی بالا(30 تا 50 کیلوگرم بر متر مکعب)، وزن بیشتر، کاهش ضریب انتقال حرارت، مقاومت و کیفیت بالای جنس آن، حبس هوای بیشتر درون خود، خاصیت ارتجاعی آن، به حداقل رساندن افت ضخامت بعد از باز کردن رول، نقطه ذوب بالا، سازگاری با محیط زیست و عدم ایجاد حساسیت در افراد و... اشاره کرد. بنابراین تنها مزیت استفاده از پشم شیشه قیمت مناسب آن نسبت به عایق پشم سنگ سرباره است.
 
قیمت پشم سنگ سرباره | خرید ارزان ترین مدل های مختلف آن
  • پشم سنگ لوله ای سرباره ( ایزوپایپ) :

این نوع عایق پشم سنگ سرباره به دلیل وجود الیاف معدنی غیر قابل احتراق موجود در آن برای حفاظت و پایداری لوله های آب آشامیدنی، تاسیسات آب گرم،خطوط لوله بخار، سیستم های خورشیدی و ... کاربرد داشته و ضخامت آن نیز به نوع، سایز، دمای سیال یا گاز درون لوله بستگی دارد. تولید این محصول از لحاظ ضخامت بین 25 الی 100 و همچنین از چگالی بین 110 و 140 کیلوگرم بر متر مکعب برخوردار است.
 
قیمت پشم سنگ سرباره | خرید ارزان ترین مدل های مختلف آن

صادرات پشم سنگ سرباره

امروزه به دلیل توسعه صنایع مختلف کشور مانند نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه، صنایع فولاد، صنایع غذایی، گلخانه های هیدروپونیک، سالن های کنفراس، استودیوهای صدابرداری و موسیقی و...  به عایق های حرارتی و صوتی پشم سنگ سرباره نیاز دارند. در همین راستا بسیاری از نیروهای جوان و متخصص کشورمان دست به تولید گسترده این نوع از محصولات کاربردی زده و محصولاتی با کیفیت را به تمام نقاط کشور و همچنین کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان صادر می کنند.

تولید و صادرات پشم سنگ سرباره

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان صنایع سرتاسر جهان، مقاوم سازی و جلوگیری از ریزش و آتش سوزی و ... است که همین امر سبب افزایش و تنوع در تولید محصولات پشم سنگ سرباره شده است. همچنین به دلیل صادرات هریک از این محصولات به کشورهای دیگر زمینه درآمدزایی را برای تولیدکنندگان کشورمان فراهم شده است.

تهیه پشم سنگ سرباره به قیمت درب کارخانه

از میان عایق های حرارتی و صوتی تولید شده در کارخانه و شرکت های تولیدی مختلف ، پشم سنگ سرباره به دلیل کیفیت، کارایی، تنوع محصول و قیمت مناسب آن بیشتر از سایر عایق ها مورد استقبال قرار گرفته است. قیمت پشم سنگ سرباره با توجه به کیفیت مواد استفاده شده در آن متغیر بوده و ارزان ترین نوع آن (پشم سنگ لحافی، پتویی، لوله ای و ...) را که از کیفیتی نسبتا مناسب برخوردار بوده می توان به سرعت و بدون هیچ واسطه ای پشم سنگ سرباره را از مراکز و نمایندگی های فروش عمده سرتاسر کشور به ازای هر متر مربع با قیمتی مناسب تهیه کرد. در واقع به سبب نوسانات بازار ارز و تحریم کشورمان برخی از تولیدکنندگان مواد اولیه لازم برای تولید این محصول را با قیمتی بالا خریداری می کنند؛ در همین راستا برای حفظ ارزش اقتصادی خود ناچارند که بر روی قیمت محصولات کشیده و آن را به قیمت بالاتری به صورت خرده فروشی در بازار عرضه کنند. از همین رو بخشی از این مبلغ به نفع واسطه ها بوده تا بتوانند فروشندگان مدل های مختلف پشم سنگ سرباره را در فروشگاه های خود وارد کنند. قیمت این نوع پشم سنگ سرباره با توجه به ویژگی ها و نوع مواد اولیه استفاده شده در تولید آن متغیر است. اما این عایق را می توان به عنوان یکی از بهترین عایق های حرارتی و صوتی برای استفاده در صنایع مختلف برشمرد. 
 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟