اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 394  |   تعداد بازدیدها: 4842   |   تاریخ درج: چهارشنبه, اسفند 27, 1399

 

انواع عایق پشم سنگ و کاربردها و لیست قیمت

انواع عایق پشم سنگ به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی در ساختمان سازی ها مورد استفاده قرار می گیرد. انواع عایق پشم سنگ در دیگ های بخار، ساختمان ها (سالن کنفرانس، سینماها، استودیو صدابرداری)، کوره های حرارتی، دودکش ها و... کاربرد دارد.


انواع عایق پشم سنگ به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی در ساختمان سازی ها مورد استفاده قرار می گیرد. انواع عایق پشم سنگ در دیگ های بخار، ساختمان ها (سالن کنفرانس، سینماها، استودیو صدابرداری)، کوره های حرارتی، دودکش ها و... کاربرد دارد.

عایق پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ محصولی است که از الیاف معدنی ساخته شده اند. مواد اولیه این محصول از سنگ آتشفشانی بازالت است. برای تولید پشم سنگ از روشی خاصی استفاده می شود. این روش به این صورت است که ابتدا سنگ بازالت را در دمای 1500 تا 2000 درجه سانتیگراد حرارت می دهند تا ذوب گردد.
برای ایجاد حرارت بالا در کوره، همراه سنگ بازالت، کک هم اضافه می شود سپس کک موجود در کوره به وسیله عاملی نظیر گاز یا چوب و هوا مشتعل می شود. در مرحله بعد آن را تبدیل به یک سری الیاف بسیار ریز می کنند که اندازه آن ها در حد میکرون است. این کار به وسیله دستگاه سانتریفیوژ صورت می گیرد.
بعد از این مرحله الیاف ها بر روی صفحه ای قرار گرفته و وارد مرحله پخت می گردند. دستگاهی که کار پخت الیاف را انجام می دهد، کیورینگ نامیده می شود. این محصول از نظر بهداشتی  و محیط زیستی در مقایسه با موارد مشابه دیگر خطرات بسیار کمتری داشته و برای سلامتی انسان و محیط زیست ضرری ندارد.
پشم سنگ تولیدی قادر است دمای بین 30 تا 750 درجه سانتیگراد را تحمل نماید. کاربردهای پشم سنگ در بخش های مختلفی صورت می گیرد که شامل: دیگ های بخار، ساختمان های مختلف (هتل ها، سالن کنفرانس، سینماها، استودیو صدابرداری، بیمارستان ها و...)، کوره های حرارتی، دودکش ها و... می شود.

عایق پشم سنگ چیست؟

ترکیب پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ محصولی غیر سمی بوده و برای محیط زیست ماده ای خطرآفرین به شمار نمی رود. به دلیل وزن کم، قیمت بسیار مناسب، کاربری آسان و ضد آفات بودن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. همانطور که گفته شد این محصول از سنگ بازالت تهیه می شود. بازالت جز سنگ های آذرین بیرونی طبقه بندی می شود که بافتی بسیار متراکم دارد. 97 درصد ترکیبات پشم سنگ از الیاف بازالت تشکیل شده است و باقی ترکیبات آن شامل روغن های مختلف و رزین می گردد. روغن و رزین جهت شکل دهی و قالبگیری به پشم سنگ استفاده می شود. زرین استفاده شده در این محصول باعث ایجاد چسبندگی الیاف می شود. رزین استفاده شده تحت عنوان رزین فنولیک شناخته می شود که در حین حرارت دهی به سنگ بازالت اضافه می شود.

دانسیته پشم سنگ چیست؟

ضخامت و چگالی پشم سنگ با توجه به درخواست خریداران در مرحله تولید، تنظیم می گردد. اما به طورکلی چگالی بالاتری نسبت به محصولات مشابه مثل پشم شیشه دارد و حداقل دانسیته  (چگالی) 30 کیلوگرم بر متر مکعب و حداکثر چگالی تا 400 کیلوگرم بر متر مکعب قابل تنظیم است.

پشم سنگ پتویی

خواص پشم سنگ:

پشم سنگ برای عایق حرارتی بسیار تاثیر گذار است زیرا ضریب انتقال دما و حرارت آن بسیار کم است. این ویژگی در ساختمان هایی که از پشم سنگ به عنوان عایق در بدنه آن استفاده شده است، باعث کاهش بسیار زیاد مصرف انرژی می شود.
از مزایای دیگر عایق حرارتی، به کاهش هزینه های جاری و آلاینده های محیط زیست می توان اشاره کرد. پشم سنگ برای عایق صوتی نیز در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد زیادی در ساختمان های نظیر سینماها، کنفرانس ها و... دارد. 
این محصول در مقابل آتش سوزی نیز عایق بود و غیر قابل اشتعال است و این نکته یکی دیگر از مزایای مثبت آن به شمار می رود. برای تست این ویژگی پشم سنگ، آن را مورد آزمایش قرار دادند، نتایج این آزمایش نشان داد که پشم سنگ می تواند تا چهار ساعت نسبت به آتش سوزی مقاومت نشان دهد بدون این که دود مضر و خطرناکی از خود منتشر کند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پشم سنگ در کشاورزی از نوع کشت هیدروپونیک یا کشت بدون خاک نیز کاربرد دارد.

از دیگر ویژگی های این پشم سنگ قابلیت رسانایی است که محیط گرم را گرم نگه می دارد و محیط سرد را سردتر نگه می دارد.

پشم سنگ تخته ای

تفاوت پشم سنگ و پشم شیشه:

شاید در نگاه اول این تصور ایجاد شود که پشم شیشه همان پشم سنگ است اما اینطور نیست. پشم شیشه حاصل ذوب شیشه است که طی پروسه تولید به الیاف بسیار ریزی تبدیل می گردد. این محصول هم عایق حرارتی-صوتی بسیار خوبی است و استفاده گسترده ای دارد. کار با پشم شیشه به نسبت راحت تر است و برش آن به راحتی صورت می گیرد.
اما مشکل اصلی پشم شیشه، اثر منفی آن در سلامتی انسان است. تماس با این ماده در دراز مدت باعث بروز مشکلات تنفسی و آسیب به ریه ها می شود. ذرات ریز این ماده قادر است وارد سیستم تنفسی فرد شده و با نفوذ به ریه ها در صورت خارج نشدن، مشکلات عدیده ای را برای فرد ایجاد کند. تفاوت دیگر پشم شیشه با پشم سنگ در میزان دانسیته یا چگالی آن ها نهفته است. چگالی پشم سنگ بالاتر بوده و قدرت عایق سازی بیشتری دارد.

انواع پشم سنگ

انواع عایق پشم سنگ شامل موارد زیر می شود:

  1. پشم سنگ لحافی: بسیار انعطاف پذیر و رول مانند هستند. بنابه سفارش مشتری ممکن است دارای روکش (آلومینیومی یا کاغذ کرافت) باشند ولی معمولا با فویل آلومینومی به در بازار عرضه گردد. از این مدل برای عایق کاری سقف ساختمان ها و سقف کاذب سوله و ... استفاده می شود.
  2. پشم سنگ فله ای: جهت پر کردن مکان هایی است که فاقد شکل و فرم مشخصی هستند.
  3. پشم سنگ پتویی: به عنوان یک عایق حرارتی-صوتی در عایق سازی ادوات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. پشم سنگ لوله ای: برای عایق نمودن لوله ها با قطرهای مختلف استفاده می شود.
  5. پشم سنگ تخته ای: کاربرد گسترده ای در ساختمان سازی و عایق کاری سقف و کف ساختمان و استودیو ها و ... دارد.

عایق پشم سنگ لحافی

پشم سنگ لحافی

نوع دیگر پشم سنگ، پشم سنگ لحافی است که بصورت رولی و فویل دار تولید می شود پشم سنگ فویل دار لحافی در صنایع متعددی از جمله کارخانه ها، سوله ها، سقف  کاذب ساختمان ها کاربرد دارد.
پشم سنگ لحافی عمدتا به طول این پشم سنگ 12 متر و عرض آن 1متر و 20 سانتیمتر و با ضخامت 50 میلیمتر و دانسیته 30 و 50 تولید می شود.

تفاوت پشم سنگ فویل دار با دیگر پشم سنگ ها در چیست؟

همان‌طور که گفته شد پشم سنگ فویل دار از الیاف معدنی ساخته شده است. این الیاف معدنی کاملاً غیر احتراق و آتش سوزی می باشند که از جمله تفاوت آن با دیگر عایق ها است. علاوه بر آن، این نوع پشم سنگ به دلیل روکش فویل داری که دارد بسیار در مقابل رطوبت مؤثر و مقاوم است. اما برای عایق کاری لوله ها که در فضای باز قرار دارد، حتماً باید از یک رطوبت گیر استفاده شود.

همچنین باید گفت این پشم سنگ به دلیل اینکه با روکش آلومینیوم مسلح تولید می شود، بسیار اهمیت دارد و یک عایق حرارتی و آکوستیکی محسوب می شود. از دیگر ویژگی های این پشم سنگ قابلیت رسانایی است که محیط گرم را گرم نگه می دارد و محیط سرد را سردتر نگه می دارد.

عایق پشم سنگ فله ای

پشم سنگ خام فله (ایزوترم)

پشم خام فله، همان طور که از اسمش پیداست به صورت پشم سنگ خام و فاقد هرگونه عامل پیوندی است. و هسچ مواد افزودنی به آن اضافه نمی شود. کاربرد این عایق در پر کردن فضاهای فاقد شکل هندسی منظم می باشد.

کاربردهای پشم سنگ خام فله:

عایقکاری بین دو جداره ساختمان
جدارد دودکش ها
اگزوزهای صنعتی
تولید لنت ترمز وصفحه کلاج
بتن های سبک
ایزوگام های رطوبتی
دیوار یخچال ونیز تنورهای نانوایی

عایق پشم سنگ پتویی

عایق پشم سنگ پتویی (ایزوپلانکت)

این نوع از پشم سنگ، یک عایق صوتی حرارتی مهم در صنایع است. پشم سنگ پتویی از الیاف خام تولید می شود. این محصول متناسب با ضخامت و دانسیته مورد نظر به صورت متراکم و چند لایه تولید می شود. از دیگر ویژگی های آن میتوان عایق بودن در برابر صوت و حرارت و نیز ایمنی عالی در برابر آتش را نام برد.

کاربردهای پشم سنگ پتویی (ایزوپلانکت)

ایزوپلانکت ها (isoblanket) همان پشم سنگ پتویی است که در جهت عایق کردن ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و لوله های قطور استفاده می شوند.
همچنین برای عایق کردن سقف ساختمان ها و سوله ها و کارگاه های صنعتی گزینه ی مناسبی هستند.
به طورکلی اگر بخواهیم به صورت موردی موارد استفاده را نام ببریم عبارتند از:
صنایع نفت، گاز
دیوار یخچال ونیز تنورهای نانوایی
پالایش و پتروشیمی نیروگاه ها
صنایع فولاد
صنایع سیمان
عایقکاری مخازن
دیگ های بخار
عایقکاری سطوح منحنی و صاف

عایق پشم سنگ لوله ای

عایق پشم سنگ لوله ای (ایزوپایپ):

این محصول با توجه به قطر استاندراد لوله های موجود در بازار و در ضخامت های مختلف و بصورت شکاف دار تولید می شود. با توجه به نیاز و سلیقه ی مشتری این محصولات می توانند روکش دار یا غیرروکش دار باشند.

کاربرد پشم سنگ لوله ای:

از پشم سنگ لوله ای جهت عایق کردن لوله ها در تاسیسات ساختمانی و صنعتی استفاده می شود. از دیگر موارد کاربرد آن به سیستم های حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع میتوان اشاره کرد.

عایق پشم سنگ تخته ای

عایق پشم سنگ تخته ای

عایق پشم سنگ تخته ای به دلیل شکل و فرم خاصی که دارد برای عایق سازی، بخش هایی از ساختمان نظیر دیوارها، سقف ها و کف مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر موارد استفاده شامل صنایع مختلف:
مجتمع های پتروشیمی
پالایشگاه ها
نیروگاه ها
صنایع غذایی
استودیو های صدابرداری
تونل های مترو
دیوار سالن های کنفرانس
فرودگاه ها
سالن های ورزشی 
عایق جداره ها در ساختمان ها به منظور کاهش اتلاف انرژی

پشم سنگ تخته ای فشرده از پرکاربرد ترین انواع پشم سنگ ها است. اندازه استاندارد پشم سنگ موجود در بازار 60×120 است. این مدل از عایق ها، در مقابل انتقال صدا بسیار مقاوم هستند و بعضا تا 99 درصد از انتقال صدا و حتی حرارت جلوگیری می کنند. 

به همین دلیل در ساختمان هایی نظیر سینماها، استودیو ها و سالن کنفرانس و ... بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول کاربرد بسیار گسترده ای دارد و حتی در صنایع مختلف نظیر پتروشیمی و صنایع تولید کننده کوره و... نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 
برای خرید پشم سنگ با کیفیت بالا و قیمت مناسب باید به یک مرکز فروش معتبر و مجاز مراجعه نمایید. مرکز فروش پشم سنگ آسام، با سابقه ای که دارد در زمینه فروش انواع پشم سنگ تخته ای بستری را فراهم آورده است تا شما مشتریان عزیز بتوانید به راحتی سفارشات خود را ثبت نموده و در سریع ترین زمان ممکن محصول خریداری شده خود را تحویل بگیرید.

جهت اطلاع از لیست قیمت انواع عایق پشم سنگ و مشاوره در باره مناسبترین پشم سنگ با مشاوران ما در مرکز فروش عایق پشم سنگ آسام تماس بگیرید.

لیست انواع عایق پشم سنگ

پشم سنگ انواع مختلفی دارد که در جدول زیر درج شده است و سعی می کنیم قیمت انواع پشم سنگ را بروزرسانی کنیم ولی از آنجائیکه قیمت بعضی از مواد اولیه مثل توری گالوانیزه هفتگی یا ماهانه تغییر می کند به همین خاطر نمی توانیم قیمت روز را اعلام کنیم لذا در جدول اعلام می شود که تماس بگیرید.

لیست قیمت انواع عایق پشم سنگ پتویی

 ردیف

انواع پشم سنگ پتویی

اندازه

قیمت به ریال

تاریخ بروزرسانی لینک خرید
1

پشم سنگ پتویی ضخامت ۵۰ سانت دانسیته 80

بنابه سفارش مشتری

تماس بگیرید

99/12/27 لینک خرید
2

پشم سنگ پتویی ضخامت ۵۰ سانت دانسیته 100

بنابه سفارش مشتری

تماس بگیرید

99/12/27 لینک خرید
3

پشم سنگ پتویی ضخامت ۵۰ سانت دانسیته 120

بنابه سفارش مشتری تماس بگیرید 99/12/27 لینک خرید
4

پشم سنگ پتویی ضخامت ۵۰ سانت دانسیته 150

بنابه سفارش مشتری تماس بگیرید 99/12/27 لینک خرید
5

پشم سنگ پتویی ضخامت 10 سانت دانسیته 80

بنابه سفارش مشتری تماس بگیرید 99/12/27 لینک خرید
6

پشم سنگ پتویی ضخامت 10 سانت دانسیته 100

بنابه سفارش مشتری تماس بگیرید 99/12/27 لینک خرید
7

پشم سنگ پتویی ضخامت 10 سانت دانسیته 120

بنابه سفارش مشتری تماس بگیرید 99/12/27 لینک خرید
8

پشم سنگ پتویی ضخامت 10 سانت دانسیته 150

بنابه سفارش مشتری تماس بگیرید 99/12/27 لینک خرید

 

منبع: وبلاگ سئو شو

منبع: فروش پشم سنگ آسام


جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟