اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 784  |   تعداد بازدیدها: 26043   |   تاریخ درج: پنجشنبه, آبان 25, 1402

 

چگونه عایق بندی صدای پمپ آب را بدون هزینه بیشتر انجام دهیم؟

آیا عایق بندی صدای پمپ آب برای شما مهم است؟ اگر در خانه ای زندگی می کنید که دارای پمپ آب است یا در محل کار خود هستید ، و متوجه سر و صدای ناراحت کننده ای می باشید که توسط پمپ آب تولید می شود. عایق بندی صوتی پمپ آب حتما برای شما مهم است.


آیا عایق بندی صدای پمپ آب برای شما مهم است؟

اگر در خانه ای زندگی می کنید که دارای پمپ آب است یا در محل کار خود هستید ، و متوجه سَرُ صدای ناراحت کننده ای می باشید که توسط پمپ آب تولید می شود.

همچنین اگر از پمپ های آب در باغ و خانه باغ استفاده می شود. و صدای اذیت کننده و آزار دهنده آن را دوست ندارید و برای خلاصْ شدن از شر آن می خواهید کارهایی را بکنید که دیگران قبلا انجام داده اند.
آیا شما برای راه حل این مشکل به اینجا آمده اید.
اگر چنین است این همان مطلبی است که مشکل شما را حل خواهد کرد!

عایقکاری پمپ آب با پشم سنگ

سه روش که می توانید سطح صدا را کاهش دهید:

  1. فاصله: اگر امواج صوتی نسبت به شما نزدیک است آنرا از خود دور کنید. بنابراین فاصله خود را حفظ کنید تا محیط خود را ضد صدا کنید.
  2. دستگاههای خنثی کننده صدا: استفاده از دستگاه هایی مثل هدفون می تواند صدای امواج  تولید شده را‌ خنثی کنند. هرچند همیشه نمی توان هدفون استفاده کرد.
  3. جلوگیری از انعکاس یا جذب نویز و صوت با استفاده از مواد ویژه ای (مثل پشم سنگ) که برای عایق صوتی طراحی شده اند.
    پشم سنگْ عایقی است که ما برای عایق صدای پمپ آب از آن استفاده خواهیم کرد.

صدای پمپ آب اذیت می کند چه کنم؟

صدای پمپ آب که هدر پارکینک یا طبقه زیرین ساختمان قرار داده می شود صدای ناهنجاری تولید می شود برای رفع این معضل می توانید باکس درست کنید و داخلش رو با عایق پشم سنگ پوشش بدید ، تا مشکلتون حل بشود.

پشم سنگ تخته ای عایق پمپ آب

پمپ آب چگونه سر و صدا را به محیط منتقل می کند؟

 پمپ آب امواج صوتی را از دو طریق ایجاد می کند:

  • سر و صدای موجود در هوا (یعنی امواج صوتی که از طریق هوا منتقل می شوند) 
  • لرزش (یعنی صدای ایجاد شده که  ناشی از لرزشِ پمپ بوجود می آید).

گفتیم صدای پمپ آب از طریق هوا و حتی از طریق لرزش پخش می شود. برای جلوگیری از انتشار صدا، لازم است عایق جذب صوت نصب کنید تا مانع انتقال ارتعاشات صوت شود.
 چون انواع عایق صوتی مانند پشم سنگ تخته ای، ارتعاشات صدا را دریافت می کنند اما آنها را انتقال نمی دهد.  و با جذب آن، انتقال صدا را كاهش می دهند. و از بازتاب امواج صوتی به محیط جلوگیری می کنند.
البته می دانید که جذب صدا به ضخامت مواد و مقادیر جذب صدا بستگی دارد.

نحوه عایقکاری صدای پمپ آب:

برای عایقکاری صدای پمپ چند راه حل وجود دارد که به شرح هریک به اختصار می پردازیم.
 1 - یک راه حل این است که برای عایق صدای پمپ آب، پمپ آب را روی یک بلوک مربع بتونی سوار کنید زیرا این می تواند به اندازه کافی سنگین باشد تا لرزش را کاهش داده و نویز را کاهش دهد.
در این راهکار برای اینکه لرزش به بتن منتقل نشود باید از عایق صوتی و لاسیتک هایی با عنوان منجید، که مانع انتقال صوت به بلوک بتنی می شود و هم از لرزش جلوگیری می کند استفاده شود.
2 -  راهکارِ دوم راحتیِ شما این است که:
دو تا جعبه از جنس متراکم مانند MDF یا نئوپان ضخیم و ترجیحا ضد آب ساخته شده باشید که یکی بزرگتر از دیگری باشد. بطوری که جعبه بزرگتر حدود 10 سانتیمتر از طرفین و بالا و پایین از جعبه کوچکتر، بزرگ باشد. (یعنی جعبه بزرگتر) از هر طرف و پایین و بالا 20 سانتیمتر بزرگتر باشد.
قبل از هر کاری یک قطعه عایق صدای پشم سنگ با ضخامت 10 سانتی با دانسیته 100 را در کف جعبه بزرگتر قرار می دهید. به حالتی که تمام درزهای احتمالی زیر جعبه رو پوشش بدهد تا از آن درزها صدا خارج نشود.

البته اگر پشم سنگ با ضخامت 10 سانتی را نتوانید تهیه کنید می توانید پشم سنگ 5 سانتی تهیه کنید و به جای پشم سنگ باضخامت 10 سانت، در دو لایه، پشم سنگ 5 سانتی را در کف و دیواره های جعبه قرار دهید.

بعدا جعبه کوچک رو در داخل جعبه بزرگتر قرار می دهید و عایق صدای پشم سنگ تخته ای را در قسمت خالیِ بین دو تا جعبه می گذارید.

در این مرحله به در پوش جعبه می رسیم.
در درپوش جعبه هم باید پشم سنگ را قرار بدهید و روی آن را با ام دی اف بپوشانید تا در اثر باز و بسته کردن درب جعبه پشم سنگ نریزد.

نکات 7 گانه ای که باید در ساخت جعبه پمپ آب به آن دقت کنید:

  1. برای لوله ورودی و خروجی آب و برق بایستی در هر دو جعبه محلی را در نظر بگبرید که در هر لحظه به آنها دسترسی داشته باشید.
  2. در پشت پمپ باید فضایی داشته باشید تا هوا بهتر جریان پیدا کند درغیراین صورت زود گرم می شود و عمر پمپ کمتر می شود یا زود می سوزد.
  3. نکته خیلی مهم این است که چون پمپ آب، هوای گرم تولید می کند باید دستگاه تهویه هوا را در قسمتی از جعبه نصب کنید که دستگاه پمپ آب از آنجا هوای گرم تولید می کند.
  4. بهتر است جعبه پمپ آب خود را در روی بلوک بتونی قطور نصب کنید یک لایه عایق ضد لرزش را در زیر جعبه و روی بلوک بتونی قرار دهید.
  5. نکته دیگر اینکه برای جلوگیری از خروج صدا از محل دستگاه تهویه هوا، باید حداقل سه تخته ام دی اف را به صورت زیگزالی از در قسمتی که تهویه هوا انجام می شود قرار بدهید تا مانع خروج صدای زیاد بشود. البته باید بدانید که مقداری از ارتعاشات صدا حتما از محل تهویه هوا خارج خواهد شد.
  6. پایه های لاستیکی با پیچ شماره 8 یا 10 را جهت جلوگیری از انتقال لرزش به ساختمان در پایه های پمپ آب استفاده کنید.
  7. قبل از خرید دینام دقت کنید که ابتدائا پمپ های بدون صدا را شناسایی کنید و آنرا بخرید تا بعدا به صدای غیر قابل تحمل پمپ ها غیر استاندارد یا قدیمی که صدا می دادند برخورد نداشته باشید.

برای عایقکاری عایق صدای پمپ آب باید آن را درون جعبه کوچک قرار داده و سپس جعبه کوچک حاوی پمپ را در داخل جعبه بزرگتر قرار دهید و عایق صدای پشم سنگ تخته ای را بین جعبه ای که پمپ در آن قرار گرفته و جعبه ای که بزرگتر از جعبه پمپ هست قرار دهید.

بدین نحو که جعبه حاوی پمپ آب باید داخل جعبه بزرگتر قرار گیرد و اطراف آن و همچنین زیر و روی جعبه پمپ آب را با یکی از عایق های مذکور پوشش دهیم.

 

عایقکاری عایق صدای پمپ آب

برای خرید و اطلاع از قیمت عایق صوتی پمپ آب و عایق پشم سنگ و عایق صوتی و حرارتی می توانید با مرکز فروش پشم سنگ و عایق های صوتی و حرارتی آسام تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

منبع: https://soundproofpeace.com/soundproof-water-pump/


جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟