اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 522  |   تعداد بازدیدها: 60267   |   تاریخ درج: سه شنبه, خرداد 03, 1401

 

عایق نانو ایزوگام پایه آب بهترین جایگزین ایزوگام سنتی

ایزوگام پایه آب جایگزین ایزوگام سنتی قابل استفاده به عنوان عایق رطوبتی سطوح سیمانی، گچی، شیروانی های فلزی و سیمانی، موزائیک، در پشت بام، مخازن، استخر و دیوار است.


ایزوگام پایه آب چیست

ایزوگام پایه آب جایگزین ایزوگام سنتی قابل استفاده به عنوان عایق رطوبتی سطوح سیمانی، گچی، شیروانی های فلزی و سیمانی، موزائیک، در پشت بام، مخازن، استخر و دیوار است.
ایزوگام پایه آب محصولی با کارکرد عایق نانو جایگزین ایزوگام است که از نظر ساختار فیزیکی بصورت مایع و بر پایه ترکیبات پلیمر و نانو ذرات سیلیس در ابعاد 7 نانو متر و پلیمر هست
این یعنی اینکه ایزوگام پایه آب، نانو پلیمر جایگزین ایزوگام هست و به صورت ترکیبی با سیمان به همراه توری فایبرگلاس بر روی انواع سطوح ساختمانی همچنین برای آب بندی هر نوع  سطحی که ذیلا توضیح داده می شود  قابل اجرا می باشد.
ایزوگام پایه آب که از مواد نانو جایگزین ایزوگام تشکیل می شود در حقیقت چسب نانو جایگزین ایزوگام است که با اجرای آسان توسط قلم مو بر روی سطح اعمال می شود و با توجه به ترکیبات پلیمر و نانو چسبندگی خوبی بر روی انواع سطوح ساختمانی حتی سطوح فلزی دارا می باشد.
ایزوگام پایه آب، مایع نانو جایگزین ایزوگام و عایق رطوبتی روی ایزوگام است که مقاومت دمایی بالایی از منفی 50 تا مثبت 100 درجه دارا می باشد و خشک شکننده نمی شود. محصول با ترکیب سیمان به عنوان پر کننده در دو مرحله بر روی توری اجرا می شود و یک لایه ضد آب و قابل رفت و آمد بر روی سطح ایجاد می کند که نقش چسب جایگزین ایزوگام را ایفا می کند،
عایق جایگزین ایزوگام پایه آب بواسطه وجود نانو ذرات در مناطق خیلی سرد و خیلی گرم کارآیی بالایی دارد و به عنوان یک پوشش آب بند تنفس پذیر و عایق رطوبتی نانو جایگزین ایزوگام، تقریبا 30 درصد عایق حرارتی بر روی سطح اعمال شده ایجاد می نماید.
ایزوگام پایه آب جایگزین ایزوگام سنتی

موارد استفاده ایزوگام پایه آب کالیمورا جایگزین ایزوگام سنتی:

  1. قابلیت اجرا بر روی ایزوگام سنتی به عنوان ترمیم کننده و عایق نانو پلیمر ترکیبی و چسب بجای ایزوگام است. ( هر جایی از ایزوگام که آب نشت می دهد می توان اجرا کرد )
  2. قابلیت استفاده جهت پوشش انواع سطوح سیمانی، گچی، فلزی، فایبرگلس، موزائیک
  3. قابلیت اجرا بر روی موزائیک و بتن سیمان در پشت بام بجای ایزوگام سنتی
  4. قابلیت اجرا بر روی شیروانی های فلزی و سیمانی در نقش چسب به جای ایزوگام
  5. قابلیت پوشش تَرَک در قسمت های مختلف ساختمان
  6. امکان اجرا در نماها و بدنه ساختمان
  7. امکان اجرا در ستون های ساختمان 
  8. امکان اجرا در مخازن ذخیره آب
  9. امکان اجرا بر استخر ذخیره آب
  10. امکان اجرا بر روی شیشه
  11. امکان اجرا بر سطوح فلزی
  12. جایگزین موزاییک برای پشت بام
  13. جایگزین ایزوگام پشت بام
  14. عایق رطوبتی روی گچ
  15. جایگزین ایزوگام سقف کاذب
  16. ایزوگام روی سیمان سفید
  17. ایزوگام دیوار زیرزمین
  18. عایق رطوبتی جایگزین ایزوگام در تمام سطوح
  19. عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام سنتی

موارد استفاده ایزوگام پایه آب کالیمورا جایگزین ایزوگام سنتی

نانو ایزوگام پایه آب کالیمورا دارای ویژگی های زیر است

  • دارای ضخامت بسیار کم در حدود یک تا دو میلیمتر و مقاوم و دوام بسیار بالایی دارد.
  • تبله نمی کند چون تنفس پذیر است یعنی نم و رطوبت زیرش تجمع نمی کند.
  • هیچ ماده شیمیمایی مضر در ترکیبات آن به کار نرفته است.
  • از نظر بهداشتی همساز با محیط زیست می باشد
  • امکان اجرا به عنوان پوشش در هر سطحی دارد.
  • مقاومت خمشی، سایشی و کششی خوبی دارد.
  • قابلیت راه رفتن در روی آن وجود دارد.
  • از نظر اجرایی خیلی راحت هست.
  • در برابر سرما و گرما مقاوم است.
  • در برابر سرما شکننده نیست.
  • در گرما مثل قیر رونده نیست.
  • چسبندگی فوق العاده ای دارد.
  • مقاومت مکانیکی خوبی دارد.
  • عایق رطوبتی روی ایزوگام
  • پوسته نمی شود.
  • کنده نمی شود.
  • سوراخ نمی شود

روش های عایق رطوبتی نانو بجای ایزوگام و قیر

روش های عایق رطوبتی نانو بجای ایزوگام و قیر

عایق رطوبتی نانو بجای ایزوگام و قیر به دو صورت انجام می شود:
  1. عایق کاری با عایق رطوبتی نانو ایزوگام پایه آب
  2. عایق کاری با عایق رطوبتی نانو ملاتی جایگزین مناسب ایزوگام و قیر
ابتدا عایق کاری با عایق نانو بجای ایزوگام و نحوه عایق رطوبتی با نانو ایزوگام پایه آب توضیح می دهیم و سپس در ادامه روش عایق کاری با عایق رطوبتی ملاتی توضیح داده خواهد شد.

1 - آموزش عایق رطوبتی نانو ایزوگام پایه آب و توری فایبرگلس

برای اجرای آب بندی پشت بام و استخر با نانو ایزوگام پایه آب و توری فایبرگلس بایستی طبق روش زیر عمل کنید تا بهتر بتوانید از مزایای ایزوگام پایه آب استفاده کنید.
آموزش عایق رطوبتی نانو ایزوگام پایه آب و توری فایبرگلس  آموزش عایق رطوبتی نانو ایزوگام پایه آب و توری فایبرگلس

نحوه پهن کردن توری فایبرکلس جهت آب بندی

ابتدا توری فایبرگلاس را بر روی سطح پهن می کنید. در موقع پهن کردن توری فایبرکلس دقت شود که با در نظر گرفتن شیب پشت بام یا هر سطحی، بایستی اجرا از قسمت پایین شیب شروع شود.
حتما توری هایی که در شیب بالا قرار دارد حدود 10 سانتی متر در روی توری زیرین که در قسمت پایین پهن شده اند قرار بگیرند.
به عبارت بهتر لایه بالاتر روی لایه پایین تر قرار گیرد و لایه بالا روی لایه پایین سوار شود تا همدیگر را هم پوشانی داشته باشند و بدینوسیله مانع نفوذ آب شوند تا آب بصورت روان آبرو داشته باشد.

روش درست کردن محلول ایزوگام پایه آب بهترین جایگزین ایزوگام

به ازاء هر گالن 20 لیتری این محصول نانو ایزوگام پایه آب، 5 کیلو سیمان به آن اختلاط می شود.

آموزش اجرای آب بندی با نانو ایزوگام پایه آب

پس از پهن کردن توری فایبرکلس و بعد از اینکه محصول ایزوگام پایه آب با سیمان کاملا قاطی شدند با قلم موی رنگ بر روی توری های فایبرگلس که در پشت بام ، استخر ، فلز و هر سطح، پهن شده اجرا می شود.
نحوه اجرا به این صورت است که بعد از درست کردن محلول، در دو مرحله با قلم مو، روی توری فایبرکلاس فرچه زنی و قلم مو زنی می کنید تا توری پر شود.
توری فایبرکلس برای ایزوگام پایه آب  توری فایبرکلس برای ایزوگام پایه آب
نکته مهم: بعد از اجرای مرحله اول باید صبر کنید این مرحله خشک شود و بعد از خشک شدن مرحله اول، مرحله دوم فرچه زنی را بدون پهن کردن مجدد توری، مجددا اجرا می کنید تاکید می شود در مرحله دوم نیازی به پهن کردن مجدد توری نیست.
در مرحله فرچه زنی باید به لبه های توری فایبرکلس با دقت فرچه زنی کنید تا لبه های فایبرگلس بالا نیاید.
در این صورت به هیچ عنوان فایبرگلس لبه نمی کند موجب می شود تا از این لبه ها آب نتواند نفوذ کند بدینوسیله مانع عبور آب و مانع حرکت توری فایبرکلس می شود. عملکرد چسب نانو جایگزین ایزوگام را بخوبی انجام می دهد. و عایق رطوبتی نانو جایگزین ایزوگام اعمال می شود.
با اجرای کامل ایزوگام پایه آب جایگزین ایزوگام سنتی، سطح مورد نظر صاف و مسلح می شود و از پوسته شدن و تَرَک خوردن جلوگیری می کند. و هچنین در مقابل سرما و گرما مقاومت دمایی ایجاد کرده و مانع یخ زدن سطح می شود. و یک ساختار فوق العاده ایجاد می کند. نقش چسب به جای ایزوگام ایفاء می کند.

اجرای رنگ کاری بر روی ایزوگام پایه آب

شما می توانید هر رنگ دلخواه را بعد از اجرای ایزوگام پایه آب اجرا کنید. البته از نظر ساختار رنگی، بستگی به رنگ سیمان دارد که اگر سیمان سفید را به مواد نانو جایگزین ایزوگام اضافه کنید رنگ نهایی سفید می شود و اگر سیمان سیاه را به مواد نانو ایزوگام سفید اضافه کنید رنگ نهایی طوسی خواهد شد.
و اگر بخواهید رنگ دلخواه خود مثلا آبی یا هر رنگی را داشته باشید می توانید رنگ معدنی دلخواه را مغازه های ابزار فروشی یا رنگ فروشی بخرید و به عایق نانو نمایی اضافه کنید و پس از خشک شدن ایزوگام پایه آب که بر روی توری فایبر کلاس اجرا کردید بر روی آن فرچه زنی کنید تا به رنگ مورد نظر در آید.
چنانچه سوالی یا نظری دارید با مشاور اجرایی ما از طریق راه های ارتباطی تماس بگیرید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید.

2 - عایق کاری با عایق رطوبتی نانو ملاتی جایگزین مناسب ایزوگام و قیر:

در این بخش ابتدا سوال یکی یک کاربر و مشاوره ایشان با یک استادکار ساختمان را جواب می دهیم و بعدا به عایق کاری با عایق رطوبتی نانو ملاتی جایگزین مناسب ایزوگام و قیر می پردازیم.

عایق نانو جایگزین ایزوگام و قیر برای پشت بام زیر زمین

سوال کاربر: می خواهم زیرزمین ساختمانم را با ایزوگام عایقکاری کنم که استاد کارم پیشنهاد دادند از عایق رطوبتی نانو بجای ایزوگام و قیر استفاده کنم آیا مصلحت می دانید؟ نحوه عایق کاری با عایق نانو بجای ایزوگام و قیر چطور است؟ عایق نانو بجای ایزوگام و قیر به قیمت مناسب ارائه می شود؟

زیر زمینی ساختمان به متراژ 250 متر مربع می باشد، کارفرما که یک مهندس است می خواهد طبق عادت های دیرینه برای عایق رطوبتی ایزوگام کند بعدا دیوارها را کاشی و کف را سرامیک نماید موضوع را به استاد کار ساختمان که گچ کار ماهری هست و  اتفاقا یکی از اقوام ما است مطرح می کند. 
استاد کار که فردی کار بلد بوده و اتفاقا چند روز قبل با وی صحبت کرده بودم  مواردی را به آقای مهندس می گوید که مهندس را از ایزوگام کردن محل منصرف می کند. 
حتما با خود می گویید استاد گچ کار چه گفته که آقا مهندس منصرف شده است حالا چند سطر پایین را هم مطالعه کنید تا تجربه خوبی برای شما باشد.

عایق نانو ملاتی رطوبتی بهترین عایق بجای ایزوگام

عایق رطوبتی نانو ساختمان جایگزین مناسب ایزوگام و قیر:

آقا محمود که چندین سال تجربه کاری داشت در جلسه ای که با هم بودیم فواید و مزایا کاربرد و کارکرد های عایق نانو کالیمورا را آشنا شده بود. من به ایشان گفته بودم که یک محصولی داریم که می تواند در صنعت ساختمان معجزه کند و ایشان هم به خوبی به حرف های من دل داده و یاد گرفته بود.
آقا محمود آنچه را که یاد گرفته بود به آقا مهندس منتقل می کند. آقا محمود توضیح داده بودند که عایق نانو بجای ایزوگام و قیر، جایگزین مناسبی است و یاد آوری نموده را که ایزوگام  ساختار یکپارچه ندارد یا لایه رویی ایزوگام بر اثر تابش های خورشید از بین خواهند رفت و بر اثر سرما خشک شکننده خواهد شد. یا اگر زمانی که می خواهند محل را با ایزوگام پوشش دهند یا در حین کاشی کاری ایزوگام ‌سوراخ شود و به مشکل جدی خواهید خورد و ایزوگام در این شرایط مثل یک سینی عمل می کند که آب را جمع می کند و از نقطه اولین خروجی که آب در ایزوگام راه پیدا می کند رطوبت را به بیرون منتتقل می کند و بعد از مدتی خواهید دید در دیوار های مجاور نم و رطوبت ظاهر شده است.

در پایان صحبت هایش گفته بود اگر فایده هایی که عایق های نانو جایگزین ایزوگام را بگویم حتما نظرت عوض خواهد شد حالا اجازه می دهید آنها را توضیح دهم.
مهندس گفته بودید آقا محمود بگو ببینم فایده عایق نانویی چی هست که اینقدر از آن دفاع می کنی.
آقا محمود در حالی که مشغول گچ کاری بود گفت: آقا مهندس یک مثلی است که می گویند: گفتن کی بود مانند دیدن.
راستش را بخواهی آنطور که در فیلم های موجود در کانال تلگرام دوستم دیدم خیلی محصول جالب و کاربردی است . یک محصولی دارند که به آن عایق رطوبتی ملاتی می گویند . مهندس می پرسد محصول عایق رطوبتی ملاتی دیگه چی هست؟

عایق رطوبتی نانو ملاتی بجای ایزوگام

کارکرد و فایده محصول عایق رطوبتی ملاتی چیست؟

آقا مهندس صحبت های استاد محمود را قطع می کند می گوید حالا بگو ببینم این عایق رطوبتی ملاتی که تعریف کردی چه دردی از ما را دوا می کند مشکل ما را چطور حل می کند تا حالا فقط گفتی از ایزوگام استفاده نکن.
آقا محمود ادامه می دهد  و می گوید آقا ی مهندس حلال مشکل شما عایق نانویی ملاتی کالیمورا است و با شرحی که می دهم این محل کلا هم عایق رطوبتی می شود و هم کاشی کاری انجام می شود و نیازی هم به ایزوگام نخواهید داشت.

چرا که می توان با عایق رطوبتی نانو دیوار و عایق رطوبتی نانو پشت بام که یک عایق رطوبتی نانو بی رنگ است، هم زیر زمین و هم پشت بام را عایق رطوبتی کرد چون یک عایق رطوبتی نانو پلیمری است. این عایق نانو پلیمر پشت بام از استحکام بیشتری برخوردار است.

همچنین برای موارد زیر هم کاربرد دارد:

  1. عایق رطوبتی نانو برای تراس
  2. عایق رطوبتی نانو برای حمام
  3. عایق رطوبتی نانو سرویس بهداشتی
  4. عایق رطوبتی روی گچ
  5. عایق رطوبتی استخر
  6. عایق رطوبتی نانو نما

۲۳ کاربرد عایق رطوبتی نانو در عایق کاری صنایع مختلف را حتما اینجا بخوانید

آموزش استفاده از مواد عایق رطوبتی نانویی ملاتی برای عایقکاری دیوار:

1 - فرجه زنی دیوار با مواد نانویی ملاتی کالیمورا و آب به نسبت مساوی + یک ششم وزن (آب و نانو ملاتی)سیمان:
ابتدا این مواد را به هم می زنیم و آنرا قبل از هر چیز با فرچه زنی با قلم مو مانند رنگ به دیوار که سیمانکاری شده می زنیم تا مواد کاملا  در درزها و خلل و فرج دیوار نفوذ کند و صبر می کنیم خشک شود ( بعد از اینکه خشک شد وقتی آب را روی محل فرچه زنی می ریزیم آب باید شره کند و پایین بیاید و جذب دیوار نشود).
2 - ماهیچه کشی بر گوشه های دیوار و کف با ملاتی که با نانو ملاتی درست شده است انجام می شود.(نحوه درست کردن ملات در آخر توضیح داده می شود)

طریقه عایقکاری رطوبتی با نانو ملاتی در کاشیکاری ساختمان:

نانو ملاتی را مطابق فرمول زیر با آب و ماسه و سیمان مخلوط کرده و همانند ملات ذوغاب  کاشیکاری پشت کاشی ریخته می شود. و سپس با مواد نانو بندکشی و سیمان و پودرسنگ طبق فرمولی ذیلا درج شده خمیری درست می شود و مرحله بندکشی انجام می گردد.
طرز درست کردن دوغاب کاشی کاری: یک فرغون ماسه + یک ونیم لیتر تا دو لیتر مواد نانو ملاتی + سیمان در حدی که برای کاشی کاری استفاده می شود.

نحوه درست کردن خمیر بندکشی کاشی: مواد نانو ملاتی به نسب یک به یک با آب + سیمان + پودر سنگ ( سیمان دو برابر پودر سنگ) با هم قاطی می شود و مثل خمیر در می آید.

عایق کاری کف زیر زمین با مواد عایق رطوبتی ملاتی:

آقا مهندس می گوید حالا عایق کاری کف زیرزمین چطور خواهد شد. آقا محمود جواب می دهد صبر کن بگویم کار ملات نانویی کف راحت است.
آقا محمود در ادامه نحوه درست کردن ملات نانویی مخصوص موزائیک کاری و سرامیک کاری را اینطور توضیح می دهد:

برای استفاده از محصول نانو رطوبتی ملاتی در ساختمان برای ملات کاشی کاری، سنگ‌کاری و موزاییک‌کاری در هر قسمت ساختمان حتی پشت بام و سرویس بهداشتی و حمام می توان از ملات زیر استفاده کرد.

نانو عایق رطوبتی ملاتی جایگزین ایزوگام

مصالح مورد نیاز برای ملات سرامیک و موزائیک همراه با نانو رطوبتی ملاتی:

  1. چهار فرغون ماسه شسته
  2. یک پاکت پودر سنگ ۲۵ کیلوگرمی
  3. یک و نیم ‌پاکت سیمان سیاه(۷۵ کیلوگرم)

مصالح فوق را کاملا باهم ترکیب و سپس به اب مصرفی ۴ لیتر مواد نانو ملاتی اضافه می نماییم
باید دقت کنیم که : حتما مواد نانو ملاتی به اب مصرفی اضافه شود و ملات را کاملا هم میزنید به طوری مواد نانو با تمام ملات اغشته شود.

نکته مهم: حتما اگر سرامیک یا کاشی یا موزائیک در پشت بام یا کف سرویس ها استفاده می شود  باید به همراه سنگ کاری یا موزائیک کاری و یا کاشی کاری ملات فیله کشی بایداستفاده شود زیرا ملات به تنهایی بر اثر لرزش ترک ‌بر میدارد و به مشکل آب بندی خواهید خورد.
ولی در دیوار های معرض بارش که پوشش سطح با سنگ و موزاییک و سرامیک و  .... انجام می شود نیازی به فیله کشی نخواهد بود.

مصالح مورد نیاز در فیله کشی موزاییک یا سنگ و یا کاشی کاری:

  1. یک واحد آب و یک واحد نانو ملاتی مثلا ( یک لیتر آب + یک لیتر نانو ملاتی )
  2. دو واحد پودر سنگ و یک واحد سیمان سیاه مثلا ( دو کیلو پودر سنگ + یک کیلو سیمان )

این مواد را با هم مخلوط می کنیم به حالت دوغاب ژله ای مثل ماست در می آورید و پس از اینکه ملات را برای زیر سرامیک یا کاشی یا موزائیک می کشید و آماده گذاشتن کاشی، سرامیک یا موزئیک می کنید و این دوغاب را همانطور که در فیلم زیر می بینید حتما روی ملات می ریزید و کاشی، سرامیک یا موزئیک را روی آن می گذارید.

نکته قابل ذکر اینکه بعد از اتمام مراحل مذکور بایستی عایق رطوبتی روی سرامیک، عایق رطوبتی روی کاشی، سنگ و هر متریال دیگر انجام شود که برای اجرای عایق رطوبتی می توان عایق نانو عایق رطوبتی بندکشی استفاده کرد.

نکته دیگر اینکه عایق رطوبتی نانو سرویس بهداشتی، عایق رطوبتی حمام، عایق رطوبتی دیوار زیرزمین و  آشپزخانه و کف اتاق و پذیرایی با هر دو عایق رطوبتی ملاتی و عایق رطوبتی بندکشی همان است که فوقا ذکر شد و نیازی به اجرای روش های دیگر ندارد.

چنانچه در خصوص میزان مصرف و نحوه استفاده و روش اجرای عایق رطوبتی نانو و هچنین در مورد قیمت عایق رطوبتی نانو، خرید عایق رطوبتی نانو نیاز به مشاوره دارید از طریق راه های ارتباطی زیر در خدمت هستیم و درصورت تمایل به خرید می توانید با ما تماس بگیرید و عایق رطوبتی نانو در تبریز یا شهر مورد نظر تحویل بگبرید.

آموزش عایق رطوبتی نانو در مراحل بندکشی و نحوه استفاده از عایق رطوبتی نانو بندکشی و فیلم عایق رطوبتی نانو را اینجا ببینید.

نحوه فیله کشی و سرامیک کاری با عایق رطوبتی نانو ملاتی را در فیلم زیر ببیند.

آموزش عایق رطوبتی نانو ایزوگام پایه آب و توری فایبرگلس برای پشت بام، کولر آبی
نحوه فیله کشی و سرامیک کاری با عایق رطوبتی نانو ملاتی
آب بندی موزائیک تراس و پشت بام بدون تخریب با عایق بندکشی نانو

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟