اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 536  |   تعداد بازدیدها: 7448   |   تاریخ درج: دوشنبه, آذر 27, 1402

 

آموزش آببندی حمام، سرویس بهداشتی | مواد نانو بندکشی

عایق بندکشی نانو عایق رطوبتی است که جهت بندکشی پشت بام و سرویس بهداشتی، تراس ساختمان، حمام و آشپزخانه و حتی آب بندی موزائیک، سرامیک و سنگ حیاط منازل استفاده می شود.


عایق بندکشی نانو عایق رطوبتی

عایق بندکشی نانو عایق رطوبتی است که جهت بندکشی پشت بام و سرویس بهداشتی، تراس ساختمان، حمام و آشپزخانه و حتی آب بندی موزائیک، سرامیک و سنگ حیاط منازل استفاده می شود.

پودرهای بندکشی که در بازار هست آیا نانو هستند؟ مزیت محلول عایق نانو بند کشی نانو نسبت به این پودرها چیست؟ فرق مواد نانو بندکشی کالیمورا با پودرهای بندکشی بازار چه می باشد؟ عایق رطوبتی نانو پلیمر ترکیبی چه تاثیری در زیر کاشی ها و سرامیک های حمام و سرویس بهداشتی می گذارد که از سایر مواد بندکشی مناسب است؟

آقای دکتر قاضی محسنی که از فعالان در زمینه ساختمان است از اعضای یک کانال مربوط به عایق نانو رطوبتی و حرارتی و صوتی سوالی بدین شرح طرح می کند و یکی از همکاران بنام آقای شریفی را پاسخ علمی جالبی را می دهند که ذیلا آنرا درج می کنیم:

یکی از عوامل فروش ما می گفت یک سری از مشتری ها برای بندکشی بیشتر تقاضای پودر بندکشی دارند، می خواستم ببینم پودرهای بندکشی که تو بازار هست آیا نانو هستش؟ ضمنا مزیت محلول های نانو بندکشی نسبت به این پودرها چیه؟

عایق بندکشی رطوبتی نانو 20 لیتری

پودرهای بندکشی که در بازار هست آیا نانو هستند؟

جناب آقای قاضی زاده از فعالان عایقکاری ساختمان سوال مذکور را پرسیده اند که پاسخ را جناب آقای شریفی راد یکی از فعالان در زمینه عایق کاری ساختمان پاسخ می دهند:

پودر های بندکشی موجود تو بازار رو بررسی کردیم و جز ترکیبی از مواد معمولی موجود در بازار که پایه معدنی دارند چیز خاصی ندارند. بنابراین فقط نقش بندکشی را دارند.

فرق مواد نانو بندکشی کالیمورا با پودرهای بندکشی بازار چه می باشد؟

اما محلول نانو بندکشی کالیمورا بخاطر ذاتش و حضور نانو ذرات گیر افتاده در نانو کپسول های پلیمری که بصورت مایع هستند می توانند به دورترین و غیر دسترس ترین نقاط مصالح و ترک ها بدون تخریب نفوذ کنند.

پس از اینکه به نقطه مورد نظر رسید, زمانی که در حال خشک شدن هست، نانو کپسول ها حالت پیری در سطحشان مشاهده میشود و سبب چروکیدگی سطح کپسول و در نهایت پارگی این نانو کپسولها میشود.

پس از پارگی نانو کپسول ها، نانوذرات جامد گیر افتاده از داخل کپسول خارج شده و تمام خلل و فرج های نانویی و میکرونی رو پر میکند و چون, این مواد هنوز کمی رطوبت دارند طبق خاصیت مویینگی به نقاط دورتر و دورتر و غیر قابل نفوذتری راه پیدا می کنند.
برای همین عمل اصلی عایق کاری رو این نانوکپسول ها و نانو ذرات گیرافتاده در نانوکپسول ها انجام می دهند.

درضمن اگر شرکتی نانو پودر هم تولید کند که بصورت دوغابی یا خمیری استفاده شود به علت اینکه فرایند دوغاب سازی و خمیر کردن در محل مواد رو اگلومر (بهم می چسباند) و از حالت نانو به حالت میکرو و ماکرو در میاورد که نفوذ کمی را انجام میدهند و در واقع عمل بندکشی که با چشم انسان قابل مشاهده هست را انجام میدهند.

عایق بندکشی رطوبتی نانو 4 لیتری

و ممکن است زیر کار منافذ و خلل فرج زیادی باقی مانده باشد که بدلیل گیر افتادن قطرات آب و هوا در این حفرات، تخریب داخلی و عمقی صورت میگیرد که مثل یک جاسوس و دشمن نفوذی عمل می کند و بندها رو از داخل تخریب میکند که خیلی خطرناک است، چونکه مصرف کننده فکر می کند بندها بظاهر سالم است در حالیکه از عمق تخریب شده و سبب خسارات جبران ناپذیری میشود.

بنابراین نظر شخصی بنده نفوذ بیشتر در عمق و پرکردن خلل و فرج میکرونی و نانویی با محلول نانوبندکشی مخصوصا محلول نانو بندکشی کالیمورا هست تا پر کردن ظاهری با دوغاب و خمیر پودر موجود.

لطفا منظور از متن زیر که بیان نمودید یعنی چه لطفا توضیح شفاف و ساده بدهید:
((پس از اینکه به نقطه مورد نظر رسید, زمانی که در حال خشک شدن هست، نانو کپسول ها حالت پیری در سطحشان مشاهده میشه و سبب چروکیدگی سطح کپسول و در نهایت پارگی این نانو کپسولها میشه، پس از پارگی نانو کپسول ها، نانوذرات جامد گیر افتاده از داخل کپسول خارج شده))

عایق بندکشی رطوبتی نانو مخصوص کاشی کاری و سرامیک کاری

آقای شریفی راد توضیح می دهند:
نانو کپسول های پلیمری بصورت ساده بشکل بسته های نایلون پر از مایع هستند که سرشان بسته شده و در سطلی دیگر پر از مایع قرار گرفته که اگر مایع داخل سطل تبخیر شود نایلونی حاوی مایع در داخل سطلی بدون مایع قرار میگیرد, زمانیکه مایع درون سطل و اطراف نایلو حاوی مایع, خشک شود بعلت از دست دادن مایع اطراف, سطح نایلون حاوی مایع که در اینجا نانو کپسول ما هست همانند انسانهای کهنسال چروکیده میشود که به این عمل پیرسازی میگوییم. اگه این پیرسازی ادامه یابد سطح کپسولها تحمل چروکیدگی بیش از اندازه را ندارند و پاره می شوند و محتویات داخل کپسول آزاد می شود که نهایتا سبب آزادسازی نانو ذرات میشود.

سوال:

ذرات نانو در رطوبت و خلل و فرج نفوذ و حالت پلیمری ایجاد می شود.

یعنی آن قسمت هایی که محلول اطراف کپسول نانو وجود دارند همان قسمت های فرضا خلل و فرج حمام یا سرویس بهداشتی هست که به آن رطوبت یا آب نفوذ کرده است؟ که با پارگی نانو کپسول، ذرات نانو به آن قسمت نفوذ می کند و حالت پلیمری ایجاد می کند؟
آیا اینکه عرض کردم چنین است؟

آقای شریفی راد توضیح می دهند:
بله چنین است.

عایق رطوبتی نانو بندکشی چهار لیتری سرویس بهداشتی و حمام

آموزش آب بندی حمام و سرویس های بهداشتی با مواد نانو کشی:

در بندکشی های موزاییک و سنگ و کاشی مرحله اول بندکشی از اهمیت ویژه ای برخورد است خیلی مهم هست که ما بتوانیم‌ مواد نانو بندکشی را به لایه های زیرین کاشی و ملات برسانیم.
پس همیشه در مرحله اول مواد بندکشی نانو خالص را در یک جاهایی که حتی دیدید نفوذ کمتر است به نسبت یک به یک با اب رقیق می کنیم تا به عمق سازه نفوذ نماید. 
بهترین شیوه بندکشی این است که با مواد نانو بندکشی از پایین به بالا درزها پرشود.

‌در حمام و سرویس های بهداشتی برای آب بندی بدون تخریب اگر بندها کرمو و خراب و ماهیچه ها باز شود کافی است نیاز به فرز کاری نیست.
فقط تنها نکته خیلی مهم این است که از بعد تخریب بندهای کرمو ابتدا سطح را تمیز کنیم‌ سپس دست اول مواد نانو بندکشی را خالص با تی به خورد بندها می دهیم تا هر جا که آب می رود مواد نانو بندکشی هم برود.همواره سعی کنید مواد به عمق سازه نفوذ نماید.
سپس در مرحله های بعدی دوغاب دهی مقدار کمی سیمان سفید اضافه شود به طوری که بندها کم‌کم‌ پر شود بعد اینکه کاملا بندها پرشد می توانید سطح کاشی را تمیز نمایید.

برای مشاوره و تهیه انواع عایق نانویی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جهت مشاهده نحوه آب بندی با عایق نانو بندکشی فیلم زیر را ببینید.


جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟